Πως κινούνται οι ναύλοι στα πλοία Capesize

    886
    Πως κινούνται οι ναύλοι στα πλοία Capesize
    flickr/Engineers Australia

    Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

    Τα επίπεδα ναύλων μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από τα πλοία Capesize εμφανίζουν ευφορία σε όλα τα βασικά δρομολόγια από την Αυστραλία, τη Βραζιλία και τη Νότια Αφρική προς την Κίνα, παρόλο τις ανησυχίες για μια αναμενόμενη ύφεση κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Το τωρινό κλίμα φαίνεται να υποκινείται από εποχιακή υψηλή ζήτηση φορτίου από την πλευρά της Κίνας και από το ανοδικό κλίμα στην αγορά των ναυτιλιακών παραγώγων.

    Την περασμένη εβδομάδα, τα επίπεδα ναύλων των πλοίων capesize χωρητικότητας 170,000 dwt, για τη διαδρομή από Port Hedland, Δυτική Αυστραλία, προς Qingdao, Κίνα, έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο μέχρι στιγμής φέτος, 7,50 δολαρια / mt (το ισοδύναμο χρονοναύλωσης για αυτή τη διαδρομή εκτιμάται σε 19.308 δολάρια ανά ημέρα). Το προηγούμενο υψηλό του 2017 ήταν 7,20 δολάρια στις 28 Μαρτίου. Δεδομένα της αγοράς υποδεικνύουν ότι αρκετοί ναυλωτές εμφανίζονται να αναζητούν πλοία στον Ειρηνικό ωκεανό από έλλειψη διαθεσίμων πλοίων ελεύθερα από φορτίο στον Ατλαντικό.

    Η έλλειψη ελεύθερων πλοίων στην αγορά του Ατλαντικού έχει ενισχύσει και τα επίπεδα ναύλων από Tubarao, Βραζιλία, προς Qingdao και επίσης από τον Κόλπο Saldanha της Νότιας Αφρικής προς Qingdao. Τα επίπεδα ναύλων για τη διαδρομή Tubarao προς Qingdao, την περασμένη Πέμπτη, εκτιμήθηκαν στα 17.25 δολάρια / mt, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο χρονοναύλωσης 19.308 δολάρια ανά ημέρα. Η διαδρομή Saldanha Bay-Qingdao εκτιμήθηκε σε 13 δολάρια / mt, με ισοδύναμο χρονοναύλωσης 19.879 δολάρια ανά ημέρα.

    Η ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των πλοίων capesize υποστηρίζεται επίσης από μια ανάκαμψη στη βιομηχανία σιδηρομεταλλεύματος. Η άνοδος των τιμών του σιδηρομεταλλεύματος και η επαναφορά θετικών προοπτικών στον τομέα της χαλυβουργίας έχουν σίγουρα κάποια σχέση με την τωρινή αύξηση των ναύλων των πλοίων capesize.

    Tο τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς αναμένεται εξίσου ελπιδοφόρο καθώς η πρόσφατη δήλωση του Κινέζου Πρωθυπουργού Λί Κέικιανγκ ότι ήταν απαραίτητο να κλείσουν πιο «χαμηλής ποιότητας» και παράνομα χαλυβουργεία έχει προκαλέσει προσδοκίες για ισχυρότερες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος υψηλής ποιότητας. Ωστόσο, η υπερπροσφορά των πλοίων σε συνδυασμό με μειωμένες διαλύσεις υπερηλίκων πλοίων θα συνεχίζει να απειλεί τη ναυλαγορά και για το πρώτο τρίμηνο του 2018. Στη διάρκεια της φετινής χρονιάς έχουν οδηγηθεί μόλις 20 capesize bulkers στα διαλυτήρια, σε σύγκριση με 71 πλοία σε αντίστοιχη περίοδο πέρσι.

    Η εφορία της ναυλαγοράς spot market, έχει αυξήσει και τα επίπεδα ναύλων μακροχρόνιας μίσθωσης ενός έτους και δυο ετών σε παραπάνω από 16,000 δολάρια ανά ημέρα, από 14,000 δολάρια ανά ημέρα στις αρχές του Ιουνίου.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.