Το Βερολίνο επενδύει στο LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

Το Βερολίνο επενδύει στο LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

94
Το Βερολίνο επενδύει στο LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο

Με επιδίωξη να καταστεί η Γερμανία πρωτοπόρος σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων στη ναυτιλία, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας προχωρά στην εγκαινίαση ενός νέου χρηματοδοτικού προγράμματος, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αφορά τη ναυτιλία.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας θα χρηματοδοτηθούν έως το 2020 με ένα συνολικό ποσό 278 εκ. ευρώ δράσεις που θα προωθούν την χρήση νέων τεχνολογιών και καυσίμων, σε όλα τα μέσα μεταφοράς, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η έμφαση, βέβαια, αναμένεται να δοθεί κυρίως στον τομέα της ναυτιλίας, με δεδομένο ότι ο εξοπλισμός/ανακατασκευή των υπαρχόντων πλοίων ή η ναυπήγηση νέων με δυνατότητα χρήσης LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου είναι χρονοβόρα αλλά και δαπανηρή. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Γερμανών εφοπλιστών, το πρόσθετο κόστος, σε σχέση με τα πλοία που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα, για δεξαμενές και γραμμές τροφοδοσίας είναι από 20 έως και 30% υψηλότερο.

Η επιλογή προώθησης και από το Βερολίνο του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου συνδέεται άμεσα με τις εντεινόμενες προσπάθειες των τελευταίων ετών για την προστασία του παγκόσμιου περιβάλλοντος από την υπερθερμανση και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Με βάση τις έρευνες έχει αποδειχθεί ότι η χρήση LNG από τα πλοία συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αλλά και ατμοσφαιρικών ρύπων. Σε αντίθεση με τα συμβατικά καύσιμα με βάση το πετρέλαιο, το LNG δεν προκαλεί εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx). Επίσης, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) είναι μειωμένεες κατά 90%, ενώ και οι εκπομπές σωματιδίων έως και σχεδόν 98% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN