Η αγορά των container έφθασε (;) στο ναδίρ της

Η αγορά των container έφθασε (;) στο ναδίρ της

187
Η αγορά των container έφθασε (;) στο ναδίρ της

Σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων αναφέρει στην ετήσια έκθεσή της για το 2017 η Drewry. Η έκθεση στέκεται ιδιαίτερα στη χρεοκοπία της Hanjin θεωρώντας ότι ήδη «έχει μπει το νερό στο αυλάκι» και παρά τις παρατεταμένες ανησυχίες για ασθενή ανάπτυξη και υπερπροσφορά πλοίων, η αγορά αναμένεται να ανακάμψει σταδιακά.
Τα αποτελέσματα των εταιρειών για το τελευταίο τρίμηνο προβλέπονται χειρότερα του αναμενομένου, με την Drewry να εκτιμά συνολικές ζημίες που σωρευτικά θα φτάσουν τα $5 δις για το 2016. Προβλέπουν ωστόσο ανάκαμψη το 2017, κυρίως λόγω βελτιωμένων ναύλων αλλά και μικρής αύξησης της προσφοράς (χωρητικότητα) εκτιμώντας ότι για το 2017 η αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα παρουσιάσει κέρδη $2,5 δις.
Ωστόσο, επισημαίνουν η εκτιμώμενη ανάκαμψη θα πρέπει να έχει προοπτική. Κι αυτό διότι παρά την αναμενόμενη αύξηση των ναύλων, θα παραμείνουν χαμηλότεροι εκείνων του 2015. Αστάθμητος παράγοντας αποτελεί ο απρόβλεπτος και αντιφατικός χαρακτήρας της αγοράς. Μπορεί η χρεοκοπία της Hanjin να άφησε ανεξίτηλα σημάδια, αλλά η έφεση στο ρίσκο που διακρίνει την αγορά πιθανόν να προκαλέσει περεταίρω «τρικυμίες».
Συν τοις άλλοις, οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται σταδιακά κάτι που μπορεί να επιφέρει υψηλότερους ναύλους, αλλά δημιουργεί και υψηλότερα διαχειριστικά κόστη. Επιπλέον, το γεγονός ότι τα βιβλία παραγγελιών παραμένουν αδρανή είναι ένα θετικό στοιχεία για την ανάκαμψη της αγοράς, όπως επίσης και η αύξηση των διαλύσεων που παρατηρείται. Παρ’ όλα αυτά, στα επόμενα δύο χρόνια θα υπάρχουν πολλές προκλήσεις σε ότι αφορά την πλευρά της προσφοράς καθώς πολλά ULCV θα παραδοθούν και η χωρητικότητα θα αυξηθεί κατά 5% έως 6%.
Η Drewry υπογραμμίζει ότι για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα οι εταιρείες των containerships δεν εστιάστηκαν στις πωλήσεις τους με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν αυξημένες υποχρεώσεις χρεών, κάτι στο οποίο οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό και η χρεοκοπία της Hanjin. Η Drewry εκτιμά ότι οι συνολικές πωλήσεις για το 2016 θα φτάσουν τα $143 δις., νούμερο που όμως απέχει αρκετά από το ιστορικό υψηλό του 2012, οπότε και ανήλθαν σε $218 δις.
Ο Neil Dekker, διευθυντής ανάλυσης της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, σχολίασε: «Η αποτυχία της Hanjin είναι απόρροια αρκετών ετών έλλειψης εμπορικών αποφάσεων και κακοδιαχείρισης, όχι μόνο της Hanjin αλλά όλης της αγοράς. Ωστόσο, η Hanjin δεν υπήρξε το κρίσιμο σημείο της αγοράς. Η περίσκεψη που πιθανόν να επέλθει, δεν είναι απαραίτητα ο δρόμος για την γη της επαγγελίας. Στελέχη επιχειρήσεων μιλούν για συνέργειες εκατομμυρίων δολαρίων που θα πρέπει να γίνουν, αλλά φαίνεται να θυσιάζονται γρήγορα στο βωμό μικρών συμβολαίων που απλά διασφαλίζουν το μερίδιο της αγοράς. Το σημείο κλειδί είναι οι ναύλοι και η σωστή αντιμετώπιση της εξίσωσης και ευτυχώς υπάρχουν σημάδια ότι η αγορά κινείται σε ισορροπία».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.