Πιο ανταγωνιστικές και βιώσιμες οι μεταφορές μέσω των βορειο-ευρωπαϊκών λιμένων

Πιο ανταγωνιστικές και βιώσιμες οι μεταφορές μέσω των βορειο-ευρωπαϊκών λιμένων

82
Πιο ανταγωνιστικές και βιώσιμες οι μεταφορές μέσω των βορειο-ευρωπαϊκών λιμένων

Όπως προκύπτει από τις τελευταίες μελέτες η διακίνηση εμπορευμάτων προς τις περιοχές της νότιας Γερμανίας, της Τσεχίας αλλά και της Πολωνίας είναι σαφώς πιο οικονομική εάν επιλεχθούν οι λιμένες της Βόρειας Ευρώπης, όπως για παράδειγμα το Ρότερνταμ, και όχι αυτοί της νοτίου Ευρώπης.
Και μάλιστα έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι αυτή η πραγματικότητα ισχύει μολονότι φαινομενικά είναι πιο οικονομικό για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που διέρχονται την Διώρυγα του Σουέζ, να προσεγγίζουν λιμένες όπως του Κόπερ στην Αδριατική, της Κωστάντζας στη Μαύρη Θάλασσα ή της Γένοβας στην δυτική Μεσόγειο.
Αυτά τα νέα δεδομένα έρχεται να παρουσιάσει μία νέα έρευνα που διεξήχθη από την ολλανδική εταιρεία Panteia, μία έρευνα που είχε ως στόχο να αναδείξει συγκεκριμένους τρόπους που θα καταστήσουν τις μεταφορές προς κι από τους λιμένες και την ενδοχώρα της ευρωπαϊκής ηπείρου πιο βιώσιμες.
Ο Allard Castelein, διευθύνων σύμβουλος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, με αφορμή την δημοσιοποίηση των συμπερασμάτων της έρευνας της Panteia δήλωσε ότι οι λιμένες της Βόρειας Ευρώπης καταγράφουν καλές επιδόσεις, καθώς μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να τους προσεγγίσουν, ενώ υπάρχουν εξαιρετικές συνδέσεις που επιτρέπουν την εν συνεχεία διακίνηση των εμπορευμάτων προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα μέσω των ποτάμιων οδών αλλά και του σιδηροδρόμου. Αυτό, σημειώνει ο Allard Castelein, οδηγεί και σε ένα σχετικά μικρό οικολογικό αποτύπωμα, μολονότι τα πλοία επιλέγουν να ακολουθήσουν μία μεγαλύτερη θαλάσσια διαδρομή.
Και ο λόγος που τα μεγάλα πλοία επιλέγουν αυτήν την πιο μακρά διαδρομή είναι γιατί οι μεγάλοι λιμένες της βόρειας βρίσκονται κοντά σε ιδιαιτέρως πυκνοκατοικημένες περιοχές της Ευρώπης, και άρα είναι πιο άμεση και εύκολη η προώθηση των αγαθών σε αυτές.
Από την έρευνα, όμως, της Panteia προκύπτει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης του μεταφορικού έργου και διακίνησης εμπορευμάτων με συνθήκες ακόμα πιο φιλικές για το περιβάλλον εάν επιλεγεί και ενισχυθεί η χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου, αλλά και εάν υπάρξει μία περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξη των διατροπικών μεταφορών. Πρόκειται για δύο προκλήσεις, τις οποίες η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ θέτει υψηλά στην ατζέντα της.

Φωτό: flickr.com/ Pieter Mooij

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.