Η διώρυγα του Σουέζ εξακολουθεί να παραμένει η κύρια διαδρομή για το...

Η διώρυγα του Σουέζ εξακολουθεί να παραμένει η κύρια διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο ή μήπως όχι…

207
Η διώρυγα του Σουέζ εξακολουθεί να παραμένει η κύρια διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο ή μήπως όχι…

Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ αντέδρασε έντονα στην είδηση που μετέδωσαν διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η εταιρεία «SeaIntel», ότι πλέον λόγω των χαμηλότερων τιμών του πετρελαίου και της πλεονάζουσας χωρητικότητας, τα πλοία επιλέγουν αντί της διέλευσης από την Διώρυγα του Σουέζ τον περίπλου της Αφρικανικής Hπείρου.
Συγκεκριμένα, η δανέζικη εταιρεία «SeaIntel Maritime Analysis» δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν ότι από τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, 115 πλοία που εκτελούσαν πλόες σε ανατολική ακτή των Η.Π.Α, Ασία και Βόρεια Ευρώπη, επέλεξαν να περάσουν από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας αντί να αξιοποιήσουν τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Ναύαρχος Mohab Mamish, απέρριψε τα στοιχεία της έκθεσης της «Sealntel» χαρακτηρίζοντάς τα ως υπερβολικά και τονίζοντας ότι η διώρυγα του Σουέζ εξακολουθεί να παραμένει η κύρια διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο και τις θαλάσσιες μεταφορές.
Μάλιστα, ο Ναύαρχος Mamish σημείωσε στη δήλωσή του ότι κατά τη διάρκεια του 2015 σημειώθηκε αύξηση τόσο στον αριθμό των διερχόμενων πλοίων όσο και στη συνολική καθαρή χωρητικότητα. Συγκεκριμένα, κατά το περασμένο έτος πέρασαν από τη Διώρυγα του Σουέζ 17.483 πλοία, μεταφέροντας 998,7 εκατομμύρια τόνους φορτίων, αριθμοί που μεταφράζονται σε αύξηση -σε σχέση με το 2014- κατά 2% και 3,7% αντιστοίχως.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διήλθαν από τη Διώρυγα του Σουέζ, η συνολική καθαρή χωρητικότητά τους κατέγραψε άνοδο 3,6% (από τους 536,3 εκατομμύρια τόνους του 2014) στους 555,6 το 2015.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/MIKE NELSON