Παρά την άνοδο της ναυλαγοράς οι διαλύσεις πλοίων παρέμειναν περιορισμένες

Παρά την άνοδο της ναυλαγοράς οι διαλύσεις πλοίων παρέμειναν περιορισμένες

119
Παρά την άνοδο της ναυλαγοράς οι διαλύσεις πλοίων παρέμειναν περιορισμένες

 

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Τελικά ο ερχομός των μουσώνων και η έναρξη του Ramadan, οσονούπω, άρχισαν να έχουν τον αναμενόμενο αρνητικό αντίχτυπο στην αγορά, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα ο όγκος των διαλύσεων ήταν περιορισμένος αφού οι End Buyers δεν επέδειξαν αγοραστική διάθεση. Παρά το γεγονός ότι ενώ η ναυλαγορά έχει δείξει κάποια σημάδια βελτίωσης συνεχίζουν και υπάρχουν πλοία προς διάθεση, ιδιαίτερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ο μόνος ανασταλτικός παράγοντας για τους πλοιοκτήτες είναι τα χαμηλά επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.

Στην Ινδία, ιδιαίτερα μειωμένη ήταν η αγοραστική διάθεση, δεδομένου ότι η ρουπία βρίσκεται κοντά στις 64 προς το δολάριο και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν πτωτικές τάσεις.  Ενδεχομένως να δούμε κάποια μικρή αγοραστική διάθεση τις επόμενες ημέρες, αν λάβουμε υπόψη ότι η Ινδία θα είναι η μόνη αγορά που θα είναι ανοιχτή την περίοδο του Ramadan.

Το Μπαγκλαντές, ουσιαστικά έχει βγει εκτός αγοράς, λόγω μουσώνων και προετοιμασίας για το Ramadan, αλλά και γιατί η έντονη αγοραστική διάθεση που επέδειξε πριν την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού, εφοδίασε τα διαλυτήρια με ικανοποιητικό αριθμό αποθεμάτων.

Στο Πακιστάν, εκτός από τους μουσώνες και το Ramadan, ο μεγαλύτερος ανασταλτικός παράγοντας είναι ότι ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο με τους φόρους που έφερε ο νέος προϋπολογισμός και οι οποίοι ακόμη δεν έχουν επιβληθεί.  Υπό αυτό το πρίσμα, οι End Buyers είναι σε στάση αναμονής και μάλλον η επιστροφή στην αγορά θα γίνει μετά το πέρας και των μουσώνων και τη λήξη του Ramadan.

Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες και μάλιστα υπήρξαν κάποιες και αναμένουμε να δούμε αν η φήμη ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί μέχρι και το 2017 ισχύει.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 426,428 DWT, περίπου εκ των οποίων το 88.5% (377,745 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 11.5% (48,683 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 360 – $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 350 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 355 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Κίνα:  Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.