Το ετήσιο συνέδριο της WISTA Hellas δημιούργησε τις προϋποθέσεις για συζήτηση και...

Το ετήσιο συνέδριο της WISTA Hellas δημιούργησε τις προϋποθέσεις για συζήτηση και προβληματισμούς

13
Το ετήσιο συνέδριο της WISTA Hellas δημιούργησε τις προϋποθέσεις για συζήτηση και προβληματισμούς

Με σημαντικούς ομιλητές στο πάνελ διεξήχθη χθες το απόγευμα το ετήσιο συνέδριο της WISTA σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.

Με θέμα «Shipping today … the key players perspective» οι ομιλητές τοποθετήθηκαν στα καίρια ζητήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τομείς της ναυτιλίας.

Η θεματολογία που παρουσιάστηκε χθες δημιούργησε τις προϋποθέσεις για συζήτηση και προβληματισμούς μεταξύ συνέδρων και κοινού μετά το τέλος των παρουσιάσεων.

Μέχρι να συγκεντρώσουμε τις πλήρεις ομιλίες των συνέδρων σας μεταφέρουμε ορισμένα στιγμιότυπα αρχίζοντας από την ανάλυση του κ. Αλέξανδρου Τουρκολιά CEO της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος η οποία είχε θέμα «Today’ s financial environment and its impact to shipping worldwide»

  • Η Ελληνική ναυτιλία δεν αρπάζει ευκαιρίες αλλά τις δημιουργεί
  • Η ποντοπόρος ναυτιλία σήμερα προσπαθεί να βρει το βηματισμό της
  • Τo ναυτιλιακό περιβάλλον είναι πoλυσύνθετο και προκειμένου να ερμηνευθεί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όλες οι παράμετροι για να διαβαστεί ο παγκόσμιος χάρτης.
  • Τα επενδυτικά κεφάλαια χρίζουν μεγάλης προσοχής. Εισέβαλλαν στη ναυτιλία όταν υπαναχώρησε ο τραπεζικός τομέας. Τα funds αναζητούν υψηλές αποδόσεις σε μικρό χρονικό διάστημα.
  • Η Ελλάδα αντιμετωπίζει 2 σοβαρά προβλήματα: Το υψηλό χρέος και την υψηλή ανεργία.
  • Το 2014 η Τράπεζα Ελλάδος διέθεσε για επενδύσεις –μεταξύ αυτών και η ναυτιλία- το ποσόν του ενός δις. δολαρίων. Το 2015 το ποσόν θα αυξηθεί γιατί πιστεύουμε στη δυνατότητες της ελληνικής ναυτιλίας.
  • Το ναυτιλιακό περιβάλλον είναι εμφανώς ελκυστικότερο την τελευταία πενταετία αλλά παραμένει πολύπλοκο.

Ο κ. Μάρκος Βασιλικός, Managing Director της Eurobulk Ltd., αναφέρθηκε στο ρόλο του διαχειριστή στη ναυτιλιακή εταιρεία και ειδικότερα το θέμα του ήταν: «Shipping today … the shipmanager’ s perspective».

Ορισμένα από τα «high lights» της ομιλίας του ήταν:

  • Οι κρίσεις δεν είναι μόνον αρνητικές αλλά δημιουργούν και ευκαιρίες.
  • Πλέον η εικόνα του παραδοσιακού πλοιοκτήτη αρχίζει να γίνεται παρελθόν και τη θέση του παίρνουν «ντόπιοι» και ξένοι επενδυτές.
  • Κάτω από τις παραπάνω συνθήκες ο διαχειριστής καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στη ναυτιλιακή εταιρεία όπως οι νέοι κανόνες επιβάλλουν.
  • Οι ρόλοι έχουν αλλάξει μεταξύ αυτών και ο ρόλος του ναυλωτή. Τα πλοία ναυλώνονται πλέον από μεγάλους ναυλομεσιτικούς οίκους, απαιτούνται έλεγχοι διεξοδικοί πριν τη ναύλωση προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι ο διαχειριστής κρατά τα πλοία σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και προδιαγραφές.
  • Οι προκλήσεις για τις ναυτιλιακές εταιρείες και που καλείται ο διαχειριστής να ανταπεξέλθει είναι : Η έλλειψη πληρωμάτων (οι χώρες προέλευσης των πληρωμάτων είναι κυρίως από Ασία, Αφρική και Αν. Ευρώπη με την Ελλάδα να ακολουθεί). Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών, Εφαρμογή ομαδικής εργασίας, Εφαρμογή νέων περιβαντολογικών Κανονισμών, Εφαρμογή εσωτερικών διαδικασιών και η Ανάλυση κινδύνων που αφορά επενδυτικούς και διαχειριστικούς χειρισμούς.

Ο κ. Αντώνης Αργυρόπουλος, Managing Director Seaborne Capital Advisor Ltd. μίλησε για την άντληση κεφαλαίων από τις παγκόσμιες αγορές, η κα. Ζωή Λάππα- Παππαματθαίου, Legal Director Danaos Shipping Co. Ltd. Έκανε μια ενδιαφέρουσα αναφορά για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες με τις ναυτασφαλήσεις ενώ ο κ. Σπύρος Ζολώτας, Area Manager Ελλάδας & Κύπρου Rina Hellas Ltd., αναφέρθηκε στην προοπτική των νηογνωμόνων στη σημερινή εικόνα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. O κ. Φαίδ. Τομάζου, Managing Director Cass Technava Maritime, στη διάρκεια της ομιλίας του στοιχειοθέτησε κατά πόσον η ναυτιλία είναι ελκυστικός τομέας για επενδύσεις και τέλος η κα. Ειρήνη Νοτιά, Purchasing Director Prime Petroleum Services Inc., μας έδωσε μια πλήρη εικόνα για το πολύ ενδιαφέρον θέμα των ημερών σχετικό με το πετρέλαιο και τις διακυμάνσεις των τιμών του.