
H ΒΙΜCO με ανακοίνωσή της διατύπωσε τις απόψεις της για τον προτεινόμενο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την παρακολούθηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία. Σύμφωνα με αυτήν, η BIMCO εκφράζει τις ανησυχίες της για την υποχρέωση δημοσιοποίησης στις αρμόδιες υπηρεσίες πληροφοριών σχετικών με το φορτίο που μεταφέρουν τα πλοία, πληροφορίες που κατά την άποψη της ένωσης αποτελούν ευαίσθητα εμπορικά δεδομένα. Ο προτεινόμενος κανονισμός MRV (Monitoring, Reporting and Verification) της Ε.Ε. θα εφαρμοστεί από το 2018 σε πλοία άνω των 5.000 GT που καταπλέουν-αποπλέουν από λιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η BIMCO εκτιμά ότι ο προτεινόμενος κανονισμός θα αυξήσει την γραφειοκρατία στη ναυτιλία προσθέτοντας νέες απαιτήσεις χωρίς κάποια θετική επίπτωση στο περιβάλλον, ενώ θα έχει αρνητική επίπτωση και στις προσπάθειες του ΙΜΟ για τη δημιουργία ενός σχετικού κανονισμού σε διεθνές επίπεδο. Ο προτεινόμενος από την Ε.Ε. κανονισμός απαιτεί εκτός από την αναφορά των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την παροχή πληροφοριών σχετικών με το φορτίο, κάτι που η BIMCO θεωρεί ότι θα δημιουργήσει προβλήματα σε ότι αφορά την αξιοπιστία των δεδομένων και την εμπιστευτικότητα. Ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO κ. Lars Robert Pedersen δήλωσε σχετικά: Θεωρούμε ότι ο προτεινόμενος κανονισμός MRV της Ε.Ε. δεν συμβάλλει στην προσπάθεια επίτευξης συμφωνίας σε διεθνές επίπεδο για το κρίσιμο ζήτημα της παρακολούθησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη χρησιμότητα αναφοράς δεδομένων που αφορούν το φορτίο καθώς αυτά συνδέονται με την εμπορική εκμετάλλευση του πλοίου και δεν σχετίζονται με τους σκοπούς μείωσης των μελλοντικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ή της μελλοντικής βελτίωσης των πλοίων στο ζήτημα αυτό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ