H κινητήριος δύναμη πίσω από τη βελτίωση του BDI είναι ο κλάδος...

H κινητήριος δύναμη πίσω από τη βελτίωση του BDI είναι ο κλάδος των Capes!

8
H κινητήριος δύναμη πίσω από τη βελτίωση του BDI είναι ο κλάδος των Capes!

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 22 Αυγούστου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,088 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,535 μονάδες με $ 17,066 την ημέρα, BPI στις 812 μονάδες στα  $ 6,467 την ημέρα, BSI στις 937 μονάδες στα $ 9,797 την ημέρα και BHSI στις 413 μονάδες, στα $ 6,120 την ημέρα.

Στην τελευταία μας ανασκόπηση, στις 25 Ιουλίου, 2014 είχαμε αναφέρει: «…από πλευράς καθαρά ημερησίων εσόδων, η συμπεριφορά του δείκτη λίγα ουσιαστικά έχει να προσφέρει αλλά από την άλλη δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψη και τα σημεία αντοχής που παρουσιάζει σε μια περίοδο που ιστορικά είναι πτωτική, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει το πώς θα κινηθεί κατά τη διάρκεια του Αυγούστου και αν θα καταφέρει να κρατηθεί στα σημερινά επίπεδα ».

Τελικά, ο BDI, όχι μόνο επέδειξε σημάδια αντοχής αλλά παρουσίασε και σημαντική άνοδο μέσα από ένα συνεχόμενο ανοδικό σερί 20 ημερών.  Συνολικά ο δείκτης τις τελευταίες 20 ημέρες παρουσίασε αύξηση 47,2%, ενώ στους επιμέρους δείκτες τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασαν τα Capes, καθώς ο BCI αυξήθηκε κατά 112,48% ενώ ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων τους παρουσίασε αύξηση 80%.

Αντίστοιχα και οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες και μέσος όρος ημερησίων εσόδων είχαν την ίδια θετική συμπεριφορά, με τον δείκτη των Panamax (BPI) να έχει βελτιωθεί κατά 34% και τα έσοδα τους κατά 33,8%, τα Supramax (BSI) αύξηση 38% και ίδιο ποσοστό και τα έσοδα τους και τα Handysize (BHSI) άνοδο 15,68% με τα έσοδα τους να βελτιώνονται κατά 13,7%.

Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο πως τα τρέχοντα επίπεδα του δείκτη, είναι ίδια με αυτά της περυσινής χρονιάς, καθώς στις 22 Αυγούστου του 2013 ο BDI είχε κλείσει στις 1,158 μονάδες και φυσικά ελπίζουμε να συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια συμπεριφορά με πέρυσι, καθώς μετά τα τέλη Αυγούστου του 2013 ο BDI συνέχισε την ανοδική πορεία και ξεπέρασε και τις 2,000 μονάδες το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.

Για άλλη μία φορά η κινητήριος δύναμη πίσω από τη βελτίωση του BDI είναι ο κλάδος των Capes και σύμφωνα με την Commodore Research & Consultancy τα έσοδα των Capes αυξήθηκαν τόσο γρήγορα, καθώς το τελευταίο διάστημα υπήρξε αύξηση της ζήτησης τόσο στην περιοχή του Ατλαντικού όσο και του Ειρηνικού.

Η διαθεσιμότητα των Capes στον Ατλαντικό αρχίζει και περιορίζεται, προς όφελος των εσόδων τους, καθώς η ζήτηση για μεταφορά Iron Ore από την Βραζιλία έχει αρχίσει και παρουσιάζει αυξητική πορεία και όλα δείχνουν πως η τάση αυτή θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.  Συγκεκριμένα, τα συνολικά φορτία Iron Ore της Vale το 2ο εξάμηνο του 2014 εκτιμάται ότι θα φτάσουν τουλάχιστον τους 176,3 εκατομμύρια τόνους παρουσιάζοντας αύξηση 22% ή 31,6% εκατομμύρια τόνους συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του έτους.

Αντίστοιχα, το Coal Trade, εκτιμάται ότι θα αποκτήσει δυναμική από εδώ και στο εξής και στον Ειρηνικό και στον Ατλαντικό, καθώς τα αποθέματα σε Coal στην Ευρώπη βρίσκονται από τον Απρίλιο σε χαμηλά επίπεδα, στην Ινδία τα αποθέματα έχουν μειωθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά σημεία ενώ στην Κίνα η περίοδος των εποχιακών βροχοπτώσεων που βρίσκεται στο τέλος της θα έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση των υδροηλεκτρικών εργοστασίων και την αύξηση της ζήτησης σε Coal για παραγωγή ενέργειας.

Ήδη το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει και παρατηρείται αύξηση της ζήτησης από τις ανωτέρω «περιοχές» και αναμένεται το μοτίβο αυτό να συνεχιστεί, γεγονός που θα ωφελήσει τα έσοδα των Capes, Panamax και Handymax.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘RED IRIS’ 70.728 DWT (2003 – Sanoyas) αγοράστηκε στα $ 15 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘ALIANCA ORIENT’ 52.454 DWT (2006 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα    υψηλά $ 17 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.

✏  Στα Aframax, το ‘ENRICA LEXIE’ και το ‘DT PROVIDENCE’ 104.255 DWT (2008 – Shanghai Vaigaoqiao) πουλήθηκαν στα $ 34 εκ. το κάθε ένα.

✏  Στα Product, το ‘GREEN STARS’ 36.039 DWT (2001 – Daedong S.B) αγοράστηκε περίπου στα   $ 12.5 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.