Καθαρή τεχνολογία στη ναυτιλία

Καθαρή τεχνολογία στη ναυτιλία

34
Καθαρή τεχνολογία στη ναυτιλία

Περίπου 260 άτομα από το χώρο της ναυτιλίας, που αντιπροσώπευαν 148 εταιρείες από εννέα χώρες, συζητούσαν για πάνω από οκτώ ώρες, πώς να αξιοποιήσουν καλύτερα την “καθαρή τεχνολογία” στη ναυτιλία για να αντιμετωπίσουν την επερχόμενη πρόκληση για μετασκευές στο συνέδριο Greener Shipping Summit, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Athens Ledra Marriott, στις 12 Νοεμβρίου.

Στο συνέδριο που διοργανώθηκε από την Newsfront / Ναυτιλιακή και υπό την αιγίδα της MARTECMA, εκπρόσωποι από την Ελλάδα και το εξωτερικό συζήτησαν την ανάγκη για αναβάθμιση των υφιστάμενων πλοίων και τον καλύτερο τρόπο για να την πραγματοποιήσουν, μέσα από παρουσιάσεις και ομιλίες ηγετικών στελεχών του ναυτιλιακού χώρου, και νηογνωμόνων, και από επιτροπές που περιλάμβαναν κατασκευαστές εξοπλισμού πλοίων φιλικού προς το περιβάλλον καθώς και παρόχους υπηρεσιών.

Όπως είπε ο Τάκης Κούτρης, πρόεδρος της MARTECMA και του συνεδρίου, είναι σαφές ότι οι λύσεις υπάρχουν, αλλά πρέπει να δοθεί και μεγάλη προσοχή στη λήψη αποφάσεων καθώς η νέα τεχνολογία είναι ακριβή και το μέλλον αβέβαιο.

Στις επιλογές για την αύξηση του περιβαλλοντικού επιπέδου των πλοίων αναφέρθηκε αρχικά ο κύριος ομιλητής, Κώστας Βλάχος, COO της Consolidated Marine Management, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας έγιναν 21 παρουσιάσεις όπου αναπτύχθηκαν οι διαθέσιμες επιλογές για τη μετασκευή με εξοπλισμό νέας τεχνολογίας, και οι σύνεδροι ενημερώθηκαν για τα “καθαρά καύσιμα” και τα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε σαφές ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι εφοπλιστές και οι διαχειριστές πλοίων, καθώς καινούριοι κανονισμοί θα επιβληθούν σύντομα, είναι η εύρεση κεφαλαίων για την αναβάθμιση των ήδη υπαρχόντων πλοίων. Οι μετασκευές αξίζουν σαν λύση καθώς χρησιμοποιούνται “καθαρές” τεχνολογίες αλλά παραμένουν ακριβές και αποτελούν σχετικό ρίσκο.

Ας μην ξεχνάμε ότι πολλές από τις τεχνικές λύσεις που είναι διαθέσιμες σήμερα, με στόχο να καταστεί η ναυτιλία ένας πιο “πράσινος” κλάδος, απαιτούνται από τους ρυθμιστικούς κανονισμούς και δεν προσφέρουν κανένα οικονομικό όφελος για τους ιδιοκτήτες / διαχειριστές του πλοίου, το αντίθετο μάλιστα.

Επίσης έγινε σαφές ότι η μετασκευή χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία και υπάρχει ανάγκη για για σημαντική in-house οργάνωση για να ελεγχθούν όλες οι επιλογές. “Αυτό είναι ένα must”, δήλωσε ο αναπληρωτής Coo της Danaos και τεχνικός διευθυντής, Δημήτρης Βασταρούχας.

Όταν ελέγχει μια μετασκευή, “δεν πρέπει κάποιος να τη συγκρίνει με μέτρα εξοικονόμησης λειτουργικών εξόδων, όπως η μείωση της ταχύτητας, τα κατασκευαστικά ή εξοπλιστικά μέτρα εξοικονόμησης”, δήλωσε ο Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers.

Όσον αφορά στο οικονομικό θέμα, κάποιοι από τους ομιλητές που προσφέρουν την νέα τεχνολογία παραδέχτηκαν ότι οι πλοιοκτήτες ζητούν χρηματοδότηση για τις μετασκευές, και μερικοί τόνισαν ότι οι εταιρείες τους μπορούν να βοηθήσουν ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που αφορούν τη δοκιμή των μοντέλων. Αν οι δοκιμές δεν αποδώσουν, δεν υπάρχει χρέωση.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου παρουσιάσθηκαν για πρώτη φορά οι νέες εξελίξεις στο χώρο, όπως EGSC, ειδικές βαφές και χρώματα, μετασκευές για δίχρονες μηχανές, μηχανές διπλών καυσίμων, BWTS, καθώς και τεχνικές μοντελοποίησης και προσομοίωσης για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των μηχανικών συστημάτων.

Μια πλήρης παρουσίαση του Greener Shipping Summit 2013 υπάρχει στην ιστοσελίδα της NEWSFRONT / NAFTILIAKI www.newsfront.gr/conference5/conference/presentations.html