Σε θετική πορεία τα Panamax

Σε θετική πορεία τα Panamax

1
Σε θετική πορεία τα Panamax

Του Γ. Λογοθέτη, CFOGeorge Moundreas & Company S.A. Finance & Research

 

Ο BDI την τελευταία εβδομάδα σταθεροποιήθηκε γύρω από τις 1150 μονάδες αλλά με αντιστροφή στους επιμέρους δείκτες, ειδικά τις τελευταίες ημέρες όπου τα Panamax (BPI) το τελευταίο 5αήμερο  είχαν μία πτώση της τάξης των 110 μονάδων ενώ τα Capes (BCI) το τελευταίο τριήμερο παρουσίασαν αύξηση περίπου 80 μονάδες, ενώ τα Supramax και τα Handys παρέμεινα σχεδόν στα ίδια επίπεδα.

Ο τομέας των Panamax, το τελευταίο δίμηνο επέδειξε μία θετική πορεία η οποία οφείλεται στην αύξηση των εισαγωγών άνθρακα από τη Κίνα και την Ινδία αλλά και των σιτηρών από την Ν. Αμερική.  Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι ανάγκες της Κίνα και Ινδίας για άνθρακα θα συνεχιστούν οπότε αναμένουμε τα έσοδα των Panamax να έχουν αυξητική τάση στο άμεσο μέλλον όχι όμως τίποτα το συνταρακτικό δεδομένου και της υπέρ-προσφοράς τονάζ στον συγκεκριμένο τομέα που όπως

αναφέραμε στην προηγούμενη επισκόπηση η ταχύτητα παράδοσης νεότευκτων για το 2012 είναι ένα

Panamax την ημέρα.     

Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει να εκφράζει τις ανησυχίες της για το πρόβλημα του oversupply δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια οικονομία και σαν λύση προσβλέπει μόνο στην αύξηση των διαλύσεων σε συνδυασμό με ακυρώσεις στην παράδοση νέων πλοίων για το 2012 και ενδεχομένως και για το 2013.  Τα τρέχοντα ναύλα ευνοούν τον τομέα των διαλύσεων καθώς σε αρκετές περιπτώσεις τα πλοία δεν μπορούν να καλύψουν τα ημερήσια έξοδα τους οδηγώντας τους πλοιοκτήτες να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές διαλύσεων ακόμη και για πλοία που έχουν περασμένα χαρτιά και είναι χτισμένα στα μέσα της δεκαετίας του ’80.

Οι εκτιμήσεις για την πορεία των διαλύσεων το 2012 συνεχίζουν να είναι στο 5,2% για τα πλοία ξηρού φορτίου, 3,2% για τα δεξαμενόπλοια και 1,6% για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.  Σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, ενδεχομένως τα υψηλά ποσοστά των διαλύσεων να τροφοδοτήσουν την όρεξη για νέες παραγγελίες καθώς οι τιμές συνεχίζουν και παραμένουν ακόμη ελκυστικές αλλά με μεγάλες δυσκολίες στην εύρεση χρηματοδότησης.

Γεγονός πάντως παραμένει ότι ο υψηλός αριθμός διαλύσεων σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες τιμές των καυσίμων ανεφοδιασμού των πλοίων (Bunkers) συνεχίζει να δημιουργεί ευκαιρίες για την παραγγελία νέων πλοίων, φιλικών προς το περιβάλλον λόγω σημαντικά χαμηλότερης κατανάλωσης, το οποίο τα καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικά και προτιμώμενα από τους ναυλωτές.    

Λαμβάνοντας υπόψη την κυκλικότητα του κλάδου της ναυτιλίας και της παγκόσμιας οικονομίας, την «απραξία» των ναυπηγείων που συγκρατούν σε χαμηλά επίπεδα τις τιμές των νεότευκτων πλοίων με ελκυστικούς όρους πληρωμής, την επιδίωξη των ναυπηγείων να προσφέρουν νέες τεχνολογίες προς όφελος των πλοιοκτητών ενδεχομένως να διανύουμε την ιδανική περίοδο για επένδυση στην ναυτιλία είτε από υπάρχοντες παραδοσιακές πλοιοκτήτριες εταιρίες είτε από επενδυτικά κεφάλαια τα οποία ανέκαθεν «μαγευόντουσαν» από τη θάλασσα αλλά δεν είχαν τη γνώση πώς να τη χειριστούν προς όφελος τους. 

Συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες και παρά το γεγονός ότι υπήρξαν διάφορες αργίες παγκοσμίως, βελτιωμένος ήτανε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια. 

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

Στα Capes, το ‘REGENA N’ 180.227 DWT (2006 – Imabari) πουλήθηκε πάνω από $ 33 εκ.

Στα  Kamsarmax, το ‘NEWLEAD GUJURAT’ 79.224 DWT (2011 – Cosco Dalian) αγοράστηκε από Έλληνες σε πλειστηριασμό στα $ 22,4 εκ.

Στα Panamax  είχαμε 2 en-bloc πράξεις.  Το ‘VOGETRADER’ 72.195 DWT και το ‘VOGEVOYAGER’ 72.171 DWT και τα 2 χτισμένα το 1996 στα ναυπηγεία της Hitachi Zosen αγοράστηκαν en-bloc από Τούρκους στα $ 21 εκ.  Η άλλη en-bloc πράξη ήτανε τα ‘VOGE PRESTIGE’ και το ‘VOGE PROSPERITY’ και τα δύο 75,100 DWT το κάθε ένα χτισμένα το 1996 και τα δύο στην Burmeister & Wain τα οποία πουλήθηκαν στην συνολική τιμή των $ 17 εκ.

Το overage Handy ‘SIAM SAPHIRE’ 27.652 DWT (1986 – Mitsubishi) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 3,08 εκ.  

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Suezmax, τα ‘NAUTIC’ 150.812 DWT και το ΄NAVIGA’ 150.841, χρονολογίας 1998 και χτισμένα στην NKK και τα δύο, πουλήθηκαν en-bloc σε Έλληνες στα $ 31 εκ.

✏   Στα Aframax, το ‘BUNGA KELANA SATU’ 105.884 DWT (1997 – Hyundai) αγοράστηκε από Έλληνες χαμηλότερα από $ 9 εκ. και το ‘TAIYOH’ 95.666 DWT (1997 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 9,5 εκ.

✏   Στα MR, το ‘JAG PRADIP’ 45.684 DWT (1996 – Hanjin) ενώ η πράξη έχει επιβεβαιωθεί, δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά σε ποιους πουλήθηκε και σε ποιά τιμή.