H Maersk εγκαταλείπει το λιμάνι του Gioia Tauro

H Maersk εγκαταλείπει το λιμάνι του Gioia Tauro

2
H Maersk εγκαταλείπει το λιμάνι του Gioia Tauro

Με μία απόφαση, η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας οφείλεται στην προσπάθεια αναδιοργάνωσης και βελτιθστοποίησης του δικτύου της, η Maersk ανακοίνωσε την απόφασή της να απεντάξει το λιμάνι του Gioia Tauro από το δίκτυό της.

Το λιμάνι της Νότιας Ιταλίας αναμένεται να απωλέσει το 25% της ετήσιας διακίνησης (περίπου 2,85 εκ. TEU) μετά την απόφαση της Maersk, η οποία απεντάσει το λιμάνι από την γραμμή Ασία-Ευρώπη καθώς και από όλες τις συνδεδεμένες γραμμές feeder.

Η απόφαση βασίζεται στη συνεχή προσπάθεια της Maersk να βελτιστοποιήσει το δίκτυό της ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ζήτησης αλλά και να διασφαλίζει ανταγωνιστική λειτουργία μέσω καλύτερης αποδοτικότητας κόστους.

Η πρόθεση της Maersk είχε αρχίσει να διαφαίνεται στον ορίζοντα καθώς τα δύο τελευταία χρόνια η εταιρεία μείωνε συνεχώς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Gioia Tauro, καθώς δεν διέθετε τον επαρκή όγκο φορτίου ώστε να καταστήσει το λιμάνι ένα κέντρο μεταφόρτωσης στο δίκτυό της. Από τον ερχόμενο Ιούλιο τα φορτία από την Ασία προς τις αγορές της Κεντρικής Μεσογείου θα κατευθύνονται στο λιμάνι της Μάλτας έπειτα από συμφωνία μεταξύ της Maersk και της CMA-CGM προκειμένου η πρώτη να χρησιμοποιεί τον τερματικό σταθμό του Marsaxlokk, ενώ θα αναπτυχθούν και συνεργασίες στην συγκεκριμένη γραμμή από τα πλοία των δύο εταιρειών.

Για τα φορτία από Ασία προς τις γρήγορα αναπτυσσόμενες αγορές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, η Maersk θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το λιμάνι του Port Said στην Αίγυπτο καθώς θεωρεί ότι βρίσκεται σε πλεονεκτική γεωγραφική θέση. Η Maeersk διαχειρίζεται το Suez Canal Container Terminal μέσω της θυγατρικής της εταιρείας APM Terminals (APM T). Παρά το γεγονός ότι η απόφαση να εγκαταλειφθεί το λιμάνι του Gioia Tauro θα προσφέρει πρόσθετη διακίνηση στον τερματικό σταθμό της APM T στην Αίγυπτο, η APM T θα απολέσει κίνηση από έναν άλλο τερματικό σταθμό, καθώς της ανήκει το 33% του συγκροτήματος Medcenter στο Gioia Tauro (τα άλλα 2/3 ανήκουν στην Contship Italia, μέλος του Eurogate Group).

Το λιμάνι του Gioia Tauro αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες στο πρόσφατο παρελθόν, με τις καθυστερήσεις στην εκβάθυνση του λιμένα, αλλά και τις ασταθείς εργασιακές σχέσεις  να είναι μεταξύ των σημαντικότερων. Το 2010 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παρέμεινε σταθερή σε σχέση με το 2009 στα 2,85 εκ. TEU, πολύ χαμηλότερα από το ρεκόρ των 3,46 εκ. TEU του 2008.

Περισσότερα για τις ναυτιλιακές εταιρείες container ships αλλά και για τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων @ www.PortEconomics.gr