
Από την 1η Ιουνίου οι μετοχές της Dubai Ports World (DP World) ξεκίνησαν να διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Στο άνοιγμα της συνεδρίασης η τιμή της μετοχής ήταν £8.30 (US$13.60), ενώ στα μέσα της συνεδρίασης έφτασε στις £8.40. Η κρατικά ελεγχόμενη εταιρεία ήταν ήδη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Dubai και είναι η μοναδική εταιρεία από την Μέση Ανατολή η οποία συμμετέχει στον FTSE 100 του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.
Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν προχώρησε σε άντληση κεφαλαίων κατά την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, στόχος είναι η δυνατότητα χρήσης μίας ακόμη χρηματιστηριακής πλατφόρμας ώστε να δοθεί η δυνατότητα προσέλκυσης ξένων επενδυτών.
Η DP World θα συνεχίσει να διαπραγματεύεται στο Nasdaq Dubai, ενώ οι μετοχές της θα είναι πλήρως ανταλλάξιμες μεταξύ των δύο Χρηματιστηρίων. Ο πρόεδρος της εταιρείας Σουλτάνος Ahmed Bin Sulayem χαρακτήρισε την ημέρα εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου ως ορόσημο στην ιστορία της. Σύμφωνα με δηλώσεις του, η DP World είναι η μόνη εισηγμένη εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών λιμένων, η οποία έπειτα και από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, δίνει μία ευκαιρία στους επενδυτές, να επενδύσουν σε μία μοναδική εταιρεία, η οποία παρουσιάζει καλές μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης λόγω της συμμετοχής της σε γρήγορα αναπτυσσόμενες αγορές και λόγω της θέσης που κατέχει στο παγκόσμιο εμπόριο.
Η προηγούμενη χρονιά, με την αλλαγή του παγκόμσιου οικονομικού κλίματος και την αύξηση του εμπορίου, οδήγησε την DP World σε αύξηση κερδών της τάξης του 35% (από τα $333 εκ. το 2009 στα $450 εκ. το 2010) και σε μία αύξηση εσόδων 9% (στα $3,07 δις). Η εταιρεία διαχειρίστηκε 9% περισσότερα TEU’s φτάνοντας τα 27,8 εκ. σπάζοντας το ρεκόρ διακίνησης του 2008 (27,7 εκ. TEU).
Περισσότερα για τους ιδιώτες διαχειριστές τερματικών λιμενικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ