Το ερωτηματικό των 9 εκατ. βαρελιών πετρελαίου

Το ερωτηματικό των 9 εκατ. βαρελιών πετρελαίου

213
Το ερωτηματικό των 9 εκατ. βαρελιών πετρελαίου

Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς βλέπουν αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο και συμφωνούν σε ακόμα ένα πράγμα: ότι η ζήτηση αυτή θα προέλθει κατά κύριο λόγο από την Ινδία. Η προσεχώς τρίτη ισχυρότερη οικονομία παγκοσμίως αναμένεται να αποτελέσει κινητήριο μοχλό της ανόδου της ζήτησης πετρελαίου μέχρι το 2030.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρωθυπουργός της χώρας Ναρέντρα Μόντι έχει ανακοινώσει φιλόδοξα σχέδια αύξησης της ικανότητας διύλισης της Ινδίας στα 9 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα. Ορίζοντας του εν λόγω στόχου είναι το 2030. Είναι όμως αρκετές οι επενδύσεις που γίνονται;

Στο συγκεκριμένο ερώτημα αποπειράται να απαντήσει η ναυλομεσιτική Gibson σε πρόσφατη έκθεσή της. Επί του παρόντος, η ετήσια ικανότητα διύλισης στην Ινδία αγγίζει τα 5,8 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, ενώ έχουν δρομολογηθεί σχέδια αύξησης κατά 1,1 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα μέχρι το 2028.

Συνεπώς, οι μέχρι τώρα επενδύσεις στην Ινδία αφήνουν ένα κενό ύψους λίγο παραπάνω από 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα. Λόγω αυτού, σημειώνει η Gibson, ο στόχος των 9 εκατ. βαρελιών είναι μάλλον δύσκολος, καθώς απαιτούνται επενδύσεις για τη δημιουργία νέων υποδομών και δεν επαρκούν projects επέκτασης της παραγωγικής ικανότητας σε ήδη ανεπτυγμένα διυλιστήρια.

Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός αυτό δεν προκαλεί απαραίτητα προβληματισμό. Βραχυπρόθεσμα, οι τωρινές επενδύσεις φαντάζουν επαρκείς τόσο για να καλύψουν την εκτιμώμενη εγχώρια άνοδο της ζήτησης όσο και για να επιτραπεί η συνέχιση των διά θαλάσσης εξαγωγών πετρελαϊκών προϊόντων.

Πάντως, η Gibson υπογραμμίζει ότι, εφόσον εν τέλει ο στόχος των 9 εκατ. βαρελιών πετρελαίου επιτευχθεί, η Ινδία θα αρχίσει να αποτελεί ακόμα πιο κομβικό προορισμό για τα product tankers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.