VLECs, ακόμα ένα ατού των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

VLECs, ακόμα ένα ατού των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

103
VLECs, ακόμα ένα ατού των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

Παρότι ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις παραγγελίες για βασικούς τύπους πλοίων, όπως δεξαμενόπλοια και υγραεριοφόρα, συνιστά ταυτόχρονα σημαντική επιλογή για πλοία που δραστηριοποιούνται σε niche αγορές.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του νοτιοκορεατικού πρακτορείου ειδήσεων Yonhap, η HD KSOE εξασφάλισε παραγγελία για την κατασκευή τριών πλοίων μεταφοράς αιθανίου. Το κόστος της παραγγελίας αγγίζει τα $500 εκατ. και η παράδοσή τους εκτιμάται πως θα λάβει χώρα το α’ εξάμηνο του 2027.

Δεν πρόκειται για τα μοναδικά VLECs (Very Large Ethane Carriers) των οποίων τη ναυπήγηση ανέλαβε εντός του έτους η HD KSOE. Εντός Νοεμβρίου εξασφάλισε παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο τέτοιων πλοίων.

Επιπλέον, πρόκειται για πλοία μεγάλης χωρητικότητας για τον εν λόγω τύπο, και μάλιστα ίσης με 98.000 κ.μ. Η εν λόγω μεταφορική ικανότητα ξεπερνά εκείνη των VLGCs, τα οποία είθισται να διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 93.000 κ.μ.

Παράλληλα, η HD KSOE έχει εξασφαλίσει παραγγελίες για την κατασκευή 80 υγραεριοφόρων εντός του έτους, 39 εκ των οποίων είναι LNG carriers. Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται να πραγματοποιούν στρατηγική στροφή στις παραγγελίες για πλοία υψηλότερων τεχνολογικών προδιαγραφών ή/και πλοία φιλικότερα προς το περιβάλλον. Η στρατηγική αυτή υλοποιείται εντός του έτους, δεδομένης της ελλιπούς διαθεσιμότητας slots στα ναυπηγεία της χώρας, μετά τα έτη 2021 και 2022, οπότε έλαβε χώρα καταιγισμός παραγγελιών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.