Επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα: Νέα δεδομένα για τις εταιρείες τακτικών...

Επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα: Νέα δεδομένα για τις εταιρείες τακτικών γραμμών

533
Επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα: Νέα δεδομένα για τις εταιρείες τακτικών γραμμών

Κλυδωνισμούς φέρνει στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο η έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, με κολοσσούς των τακτικών γραμμών να αναπροσαρμόζουν τα πλάνα τους υπό τον φόβο ενδεχόμενης επίθεσης των Χούθι στα πλοία τους.

Την αρχή έκανε η Maersk, η οποία, στον απόηχο της επίθεσης στο «Maersk Gibraltar» την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, ανακοίνωσε την αναστολή ταξιδιών πλοίων της, μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μέχρι νεωτέρας.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η MSC η οποία προέβη στην αναστολή διελεύσεων πλοίων της από τη Διώρυγα του Σουέζ μετά την επίθεση στο «MSC Palatium III» την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου. «Λόγω αυτού του περιστατικού και για την προστασία της ζωής και της ασφάλειας των ναυτικών μας, μέχρι να είναι ασφαλής η διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα, τα πλοία της MSC δεν θα διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ. Ήδη ορισμένα δρομολόγια θα επαναδρομολογηθούν για να περάσουν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αντ’ αυτού», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση της MSC.

H Hapag-Lloyd με mail της στο CNBC γνωστοποίησε και αυτή τα σχέδιά της για την αναστολή των δρομολογίων της από την Ερυθρά Θάλασσα έως σήμερα και η κατάσταση θα επαναξιολογηθεί.

«Ο όμιλος CMA CGM ανησυχεί βαθύτατα για τις πρόσφατες επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων που εκτυλίσσονται στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας. Τις τελευταίες ημέρες έχουμε λάβει αυξημένα μέτρα πρόληψης για την ασφάλεια των πλοίων μας και των πληρωμάτων τους που πλέουν σε αυτά τα ύδατα. Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω και η ανησυχία για την ασφάλεια αυξάνεται.

» Ως εκ τούτου αποφασίσαμε όλα τα containerships της CMA CGM στην περιοχή που έχουν προγραμματιστεί να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα να φτάσουν σε ασφαλείς περιοχές και να διακόψουν το ταξίδι τους σε ασφαλή ύδατα με άμεση ισχύ μέχρι νεωτέρας», τονίζει η ανακοίνωση του γαλλικού κολοσσού.

Η Evergreen ανακοίνωσε ότι προσωρινά αναστέλλει τις υπηρεσίες εισαγωγών και εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων από και προς το Ισραήλ ενώ το ίδιο έπραξε και η OOCL χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει την αιτία.

Γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα εκτρέψει η Yang Ming τα πλοία που πλέουν ή ενδέχεται να πλέουν από την εν λόγω θαλάσσια περιοχή υψηλού κινδύνου τις επόμενες δύο εβδομάδες.

H BP αποτελεί τον μοναδικό (έως τη στιγμή σύνταξης του άρθρου) που ανέστειλε τις μεταφορές πετρελαίου και φυσικού αερίου από την Ερυθρά Θάλασσα.

Αναλυτές της Jefferies σημειώνουν ότι με την παρούσα κατάσταση η άνοδος των ναύλων είναι πιθανή βραχυπρόθεσμα. Ο Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της Xeneta υπογραμμίζει ότι οι liner εταιρείες θα πρέπει να επικοινωνούν με τους πελάτες τους ενημερώνοντάς τους για πιθανές καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων. Επισημαίνει επίσης ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα αντιμετωπίσει επιπτώσεις όπως τα υψηλότερα ασφάλιστρα, αλλά τόνισε ότι είναι σε πολύ καλύτερη θέση να αντιμετωπίσει μια εξελισσόμενη κρίση από ό,τι ήταν όταν το Ever Given μπλόκαρε τη διώρυγα του Σουέζ το 2021.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.