Ναυτασφαλίσεις: Θετικές οι τάσεις αλλά ορατές και οι προκλήσεις

Ναυτασφαλίσεις: Θετικές οι τάσεις αλλά ορατές και οι προκλήσεις

89
Ναυτασφαλίσεις: Θετικές οι τάσεις αλλά ορατές και οι προκλήσεις

Οι τάσεις στην παγκόσμια αγορά ναυτασφαλίσεων παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο της International Union of Marine Insurance στο Εδιμβούργο της Σκωτίας.

Θετική πορεία κατέγραψαν το περασμένο έτος όλοι οι επιμέρους κλάδοι, με τα ασφάλιστρα να αγγίζουν τα $35,8 δισ., σημειώνοντας αύξηση 8,3% έναντι του 2021. Τα έσοδα ασφαλιστικών εργασιών ανά περιοχή κατανεμήθηκαν ως εξής: Ευρώπη 47,7%, Ασία/Ειρηνικός 28,4%, Λατινική Αμερική 10,3%, Βόρεια Αμερική 8,5%, Λοιπές 5,1%.

Στους επιμέρους κλάδους θαλάσσιας ασφάλισης, το μεγαλύτερο μερίδιο κατέχουν οι μεταφορές/φορτία με 57,3%, ακολουθούμενες από το hull and machinery, με ποσοστό 23,4%, τον κλάδο των υπεράκτιων εγκαταστάσεων ενέργειας 11,5% και την ευθύνη έναντι τρίτων 7,7% (εκτός της ασφάλισης που καλύπτουν τα P&I Clubs).

Παρά την άνοδο των ασφαλίστρων, ο κ. Ηλίας Τσακίρης, πρόεδρος της Ocean Hull Committee, έκανε ειδική αναφορά τόσο στην έλλειψη πρώτων υλών μετά την πανδημία όσο και στις πληθωριστικές πιέσεις οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν την κερδοφορία των ασφαλιστών.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στα εναλλακτικά καύσιμα και τις τεχνολογίες που αυξάνουν την αξία των πλοίων και άρα τον κίνδυνο που πρέπει να καλυφθεί. «Η ταχεία εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών, που ευθυγραμμίζονται με την απανθρακοποίηση και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ιδίως όταν τα νέα μείγματα καυσίμων μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους σημερινούς κινητήρες, θα δημιουργήσει νέους κινδύνους», τόνισε. Ο κ. Τσακίρης επισήμανε ότι η απανθρακοποίηση απαιτεί τη συνεργασία όλων των μερών: «Για την επίτευξη μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα, απαιτείται κοινή προσπάθεια, όχι μόνο από τη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και από πολλούς συναφείς τομείς της ξηράς, συμπεριλαμβανομένων των διυλιστηρίων και των εταιρειών πετρελαίου».

Ο ίδιος αναφέρθηκε τόσο στα πρόσφατα περιστατικά πυρκαγιών σε πλοία, κάνοντας λόγο για την ανάγκη εγρήγορσης και έγκαιρου εντοπισμού των αιτιών. Ο λεγόμενος «σκοτεινός στόλος» βρέθηκε, τέλος, στο επίκεντρο, καθώς αποτελεί μια αυξανόμενη απειλή για τους ασφαλιστές, ιδίως μετά την εισβολή στην Ουκρανία και το καθεστώς κυρώσεων. «Το 2022 κατεγράφησαν οκτώ περιστατικά με δεξαμενόπλοια που υπόκειντο σε κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένης της καταστροφικής έκρηξης του Pablo στα ύδατα της Μαλαισίας», κατέληξε ο κ. Τσακίρης.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.