Το orderbook «διχάζεται» ως προς την επιλογή εναλλακτικού καυσίμου

Το orderbook «διχάζεται» ως προς την επιλογή εναλλακτικού καυσίμου

254
Το orderbook «διχάζεται» ως προς την επιλογή εναλλακτικού καυσίμου

Η επιλογή εναλλακτικών καυσίμων είναι ένα μείζον θέμα που απασχολεί τη ναυτιλιακή κοινότητα, γεγονός που αντανακλάται από την ακτινογραφία των παραγγελιών εντός του έτους. Συγκεκριμένα, ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιλογή εναλλακτικού καυσίμου για τα νεότευκτα στις παραγγελίες που τοποθετήθηκαν το α’ εξάμηνο του 2023.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της Clarksons, από τα πλοία που παραγγέλθηκαν, 216 πλοία χωρητικότητας 14,6 εκατ. GT θα έχουν δυνατότητα κατανάλωσης και εναλλακτικών καυσίμων, δηλαδή επίπεδα που αντιστοιχούν στο 44% των παραγγελιών του α’ εξαμήνου σε όρους GT.

Παράλληλα, από το συνολικό βιβλίο παραγγελιών, το 39,8% των πλοίων σε όρους χωρητικότητας θα είναι σε θέση να καταναλώνει και LNG (876 πλοία), το 5,9% και μεθανόλη (129 πλοία), το 2% και LPG (85 πλοία), ενώ περίπου το 2,4% θα καταναλώνει και άλλα εναλλακτικά καύσιμα (περίπου 300 πλοία), συμπεριλαμβανομένων του υδρογόνου (13), του αιθανίου (24), των βιοκαυσίμων (14). Πέραν αυτού, περίπου 260 πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες.

Παράλληλα, σύμφωνα με την Clarksons, πάνω από 413 πλοία του στόλου είναι LNG-ready, με τον αντίστοιχο αριθμό στο orderbook να ανέρχεται σε 95. Επιπλέον, έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 192 ammonia-ready, 128 methanol-ready και εννέα hydrogen-ready πλοία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.