Επενδύσεις Προκοπίου: Με αμείωτο ρυθμό οι παραγγελίες

Επενδύσεις Προκοπίου: Με αμείωτο ρυθμό οι παραγγελίες

630
Επενδύσεις Προκοπίου: Με αμείωτο ρυθμό οι παραγγελίες

Ισχυρό παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για νεότευκτα πλοία παρά τους νωχελικότερους ρυθμούς που έχουν καταγραφεί το 2023 στις παραγγελίες πλοίων σε παγκόσμια κλίμακα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η Dynacom Tankers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Προκοπίου, προέβη στην παραγγελία έξι δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC και δύο δεξαμενόπλοιων τύπου Panamax/LR1 -με επιλογή για τη ναυπήγηση επιπλέον δύο- σε κινεζικά ναυπηγεία.

Τα τέσσερα από τα έξι VLCCs θα διαθέτουν χωρητικότητα 320.000 dwt, αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2026 και του 2027 και η κατασκευή τους θα πραγματοποιηθεί από τα ναυπηγεία New Times SB έναντι $115 εκατ. έκαστο. Τα υπόλοιπα δύο VLCCs θα διαθέτουν ίδια χωρητικότητα, ίδιο κόστος ναυπήγησης, ίδιο χρονικό ορίζοντα παράδοσης, όμως η κατασκευή τους θα πραγματοποιηθεί από το ναυπηγείο DSIC (Dalian).

Επιπλέον, τα δύο Panamax/LR1 tankers θα κατασκευαστούν στο κινεζικό ναυπηγείο New Times SB, με την παράδοσή τους να εκτιμάται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027, όμως το κόστος τους δεν έχει καταστεί ακόμα γνωστό. Η χωρητικότητά τους θα ανέρχεται σε 75.000 dwt.

Παράλληλα, σε παραγγελία προέβη και η Sea Traders με CEO την κ. Ιωάννα Προκοπίου. Πιο συγκεκριμένα, η παραγγελία αφορά στη ναυπήγηση 10 bulk carriers χωρητικότητας 82.000 dwt, έναντι $35 εκατ. έκαστο, η παράδοση των οποίων αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2025 και του 2027. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πλοία, τα οποία θα κατασκευαστούν στο κινεζικό ναυπηγείο Hengli HI Dalian στην Κίνα θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

Τέλος, σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία στις ιστοσελίδες των δύο εταιρειών, ο αθροιστικός τους στόλος αγγίζει τα 110 πλοία.

Πηγή: Allied Weekly Market Review Week 28

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.