«Εμφύλιος πόλεμος» στον IMO για πιθανό levy στις εκπομπές των πλοίων

«Εμφύλιος πόλεμος» στον IMO για πιθανό levy στις εκπομπές των πλοίων

207
«Εμφύλιος πόλεμος» στον IMO για πιθανό levy στις εκπομπές των πλοίων

Την αντίθεσή της στις βλέψεις των αναπτυσσόμενων χωρών για levy στις εκπομπές των πλοίων εκφράζει η Κίνα, πραγματοποιώντας έκκληση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες να σταθούν στο πλευρό της και να αποτρέψουν τη λήψη ενός τέτοιου μέτρου κατά την MEPC 80, που πραγματοποιείται από τις 3 έως και τις 7 Ιουλίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, το Πεκίνο προειδοποιεί ότι υπέρμετρα φιλόδοξοι στόχοι που τίθενται από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες όσον αφορά τα επίπεδα εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα αποτελέσουν τροχοπέδη για τη βιώσιμη ανάπτυξη της διεθνούς ναυτιλίας, αυξάνοντας σημαντικά τα κόστη για τη μεταφορά εμπορευμάτων και κατ’ επέκταση διακινδυνεύοντας την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας.

Επιπλέον, η Κίνα αντιτίθεται και σε πιθανή δέσμευση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για ανθρακική ουδετερότητα με ορίζοντα το 2050, προσβλέποντας σε έναν ευρύτερο στόχο επίτευξης ουδέτερου ισοζυγίου κατά τα μέσα του αιώνα. Πέραν αυτού, η Κίνα χαρακτήρισε τη θέσπιση ενός levy στις εκπομπές ως «έναν μασκαρεμένο τρόπο ώστε οι ανεπτυγμένες οικονομίες να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους».

Παράλληλα, στο levy φαίνεται να αντιτίθενται και οι Βραζιλία, Αργεντινή και Νότια Αφρική. Όμως, δεν αληθεύει ότι όλες οι αναπτυσσόμενες ‒ή οικονομικά ασθενέστερες‒ χώρες τάσσονται υπέρ της κινεζικής ρητορικής. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελούν οι Νήσοι Μάρσαλ, που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο από την αύξηση της στάθμης των υδάτων και συνεπώς έχουν προτείνει τη θέσπιση ενός levy $100/ανά τόνο εκπομπών.

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι μονάχα οι Νήσοι Μάρσαλ που στέκονται απέναντι στο Πεκίνο. Η Γαλλία έχει πρωτοστατήσει στη συγκέντρωση «συμμάχων» με στόχο τη θέσπιση ενός levy.

Καθώς τα επίπεδα πόλωσης πίσω από τις πόρτες τις MEPC 80 αυξάνονται, η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις. Άλλωστε, οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί μέχρι το πέρας της εβδομάδας δύναται να επιδράσει σημαντικά ή και καθόλου στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.