Ο πράσινος διάδρομος δυτικής Αυστραλίας-ανατολικής Ασίας και ο ρόλος της αμμωνίας

Ο πράσινος διάδρομος δυτικής Αυστραλίας-ανατολικής Ασίας και ο ρόλος της αμμωνίας

59
Ο πράσινος διάδρομος δυτικής Αυστραλίας-ανατολικής Ασίας και ο ρόλος της αμμωνίας

Μια νέα μελέτη του West Australia – East Asia Iron Ore Green Corridor Consortium καταδεικνύει ότι τα πλοία κατανάλωσης καθαρής αμμωνίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά iron ore μεταξύ δυτικής Αυστραλίας και ανατολικής Ασίας έως το 2028.

Οι πράσινοι διάδρομοι, δηλαδή συγκεκριμένα trade routes για τα οποία εφαρμόζονται λύσεις μηδενικών εκπομπών, αποτελούν ένα σημαντικό μέσο στην προσπάθεια της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των κυβερνήσεων για απανθρακοποίηση. Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, ζωτικής σημασίας για την εφαρμογή του πράσινου διαδρόμου μεταξύ Αυστραλίας και Ασίας είναι η πρόσβαση στην αμμωνία και η διαθεσιμότητα υποδομών ανεφοδιασμού πλοίων, με την προϋπόθεση ότι η χρήση του εν λόγω καυσίμου δεν εγείρει ζητήματα ασφάλειας.

Ακόμη, από τη μελέτη προκύπτει ότι είναι πιθανό bulk carriers κατανάλωσης αμμωνίας να βρεθούν στο νερό έως το 2028, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κατάλληλες τεχνολογίες και το ρυθμιστικό πλαίσιο θα παράσχουν στήριξη σε τέτοιου είδους πρότζεκτ. H περιοχή Pilbara στην Αυστραλία έχει όλα φόντα να μετεξελιχθεί σε κόμβο ανεφοδιασμού αμμωνίας, σύμφωνα με τη μελέτη, ενώ κεντρικό ρόλο θα εξακολουθήσει να διαδραματίζει η Σιγκαπούρη. Με βάση το βασικό σενάριο στην ανάλυση, πάνω από 20 πλοία κατανάλωσης αμμωνίας θα μπορούσαν να επιχειρούν στον διάδρομο έως το 2030, ενώ ο αριθμός τους θα μπορούσε να φτάσει τα 360 έως το 2050.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.