Δεξαμενόπλοια: Το «ασυνήθιστο» trading pattern δείχνει τον δρόμο

Δεξαμενόπλοια: Το «ασυνήθιστο» trading pattern δείχνει τον δρόμο

270
Δεξαμενόπλοια: Το «ασυνήθιστο» trading pattern δείχνει τον δρόμο

Τις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αναλύει στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της η Euronav.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία βλέπει ισχυρά fundamentals για την αγορά, δεδομένου ότι από μήνα σε μήνα, κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του έτους, κατεγράφη άνοδος στους ναύλους τόσο των VLCCs όσο και των Suezmaxes. Μάλιστα το ασυνήθιστο αυτό trading pattern έχει καταγραφεί μόλις άλλες δύο φορές από το 1990.

Πάντως η Euronav υπογραμμίζει ότι από το τέλος του α’ τριμήνου οι ναύλοι των VLCCs και Suezmaxes καταγράφουν πτώση, ενώ η ανακοίνωση του OPEC+ για μείωση της παραγωγής από τον Μάιο δημιουργεί νέα δεδομένα. Η απόφαση του OPEC+ ενδέχεται να έχει μικρό αντίκτυπο στη ναυλαγορά, καθώς οι μειώσεις αυτές επικεντρώνονται στη Μέση Ανατολή, ενώ την ίδια ώρα οδηγό της ζήτησης αποτελούν οι αγορές της Άπω Ανατολής. Μάλιστα, με δεδομένο ότι η εναλλακτική πηγή προμήθειας είναι ο Ατλαντικός, οι αποστάσεις μεταφοράς θα αυξηθούν, αντισταθμίζοντας τις απώλειες από την προσφορά φορτίων από τη Μέση Ανατολή.

Από το μέτωπο της προσφοράς, τα νέα είναι άκρως θετικά, καθώς κατά τα οκτώ τρίμηνα έως το α’ τρίμηνο του 2023 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για δύο VLCCs και 17 Suezmaxes. To orderbook παραμένει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα: 1,7% για τα VLCCs στα τέλη Μαρτίου και 3,5% για τα Suezmaxes το αντίστοιχο διάστημα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.