Πλοία κατανάλωσης μεθανόλης: τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία στην πρώτη γραμμή

Πλοία κατανάλωσης μεθανόλης: τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία στην πρώτη γραμμή

110
Πλοία κατανάλωσης μεθανόλης: τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία στην πρώτη γραμμή

Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διατηρούν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στη ναυπήγηση πλοίων υψηλότερων τεχνολογικών προδιαγραφών, όπως είναι τα δεξαμενόπλοια και τα LNG carriers. Με την εισχώρηση και κάποιων κινεζικών ναυπηγείων στην αρένα ναυπήγησης υγραεριοφόρων, εν μέσω υψηλής ζήτησης και περιορισμένης διαθεσιμότητας slots στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, αναλυτές εξετάζουν το ενδεχόμενο το πέρας της βασιλείας των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων στις κατασκευές τέτοιων πλοίων να είναι κοντά.

Ακόμη και αν το εν λόγω σενάριο αποβεί αληθινό, η ισχύς των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων έγκειται στην εξειδίκευσή τους και στην εμπιστοσύνη που τους τρέφει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα. Συνεπώς, και καθώς ένα μέλλον δίχως ορυκτά καύσιμα φαίνεται να συνιστά μονόδρομο για την ενεργειακή μετάβαση και την προστασία της Γης, ο ρόλος των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων στην κατασκευή πλοίων μεταφοράς ή/και κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων φαντάζει πρωταγωνιστικός.

Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του νοτιοκορεατικού Business Korea σημειώνει ότι το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας, η KSOE, μέσω των θυγατρικών της, έχει εξασφαλίσει πάνω από τις μισές παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης μεθανόλης που έχουν τοποθετηθεί το 2023. Ενδεικτικά, η Hyundai Samho Heavy Industries εξασφάλισε συνολικά παραγγελίες για τη ναυπήγηση 30 πλοίων αξίας $5,08 δισ. μέχρι τον Απρίλιο. Τα δεκαεννέα από αυτά θα είναι πλοία κατανάλωσης μεθανόλης.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρόλος της Νότιας Κορέας στις ναυπηγήσεις LNG carriers είναι και θα παραμείνει πρωταγωνιστικός, παρά την εισχώρηση κάποιων κινεζικών ναυπηγείων στην αγορά. Άλλωστε, το 2022, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας εξασφάλισαν το 70% των παραγγελιών για LNG carriers σε όρους CGTs.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.