Γιατί η Ρωσία ποντάρει στο Βόρειο Πέρασμα

Γιατί η Ρωσία ποντάρει στο Βόρειο Πέρασμα

201
Γιατί η Ρωσία ποντάρει στο Βόρειο Πέρασμα

Η Μόσχα συνεχίζει να δημοσιεύει εντυπωσιακές εκτιμήσεις, που αντανακλούν τα φιλόδοξα σχέδιά της για την ανάπτυξη της ναυτιλιακής αρτηρίας του Βόρειου Περάσματος.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Rosatom, το 2035 η διακίνηση εμπορευμάτων από το Βόρειο Πέρασμα θα ανέλθει σε 270 εκατ. τόνους, αριθμός σχεδόν δεκαπλάσιος συγκριτικά με το 2022. Η διακίνηση εμπορευμάτων από τη Διώρυγα του Σουέζ το περασμένο έτος άγγιξε τους 1,27 δισ. τόνους. Μερικά χρόνια πριν, εκτιμήσεις σύμφωνα με τις οποίες η αρκτική οδός θα αποσπούσε μερίδιο 20% από τη ναυτιλιακή κίνηση του Σουέζ φάνταζαν υπεραισιόδοξες. Με βάση τα στοιχεία της Rosatom, Ρώσοι αξιωματούχοι σημειώνουν ότι αυτοί οι στόχοι είναι επιτεύξιμοι.

Το report της Rosatom καταδεικνύει ότι ο στόλος πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών της Rosatomflot θα παράσχει υπηρεσίες υποστήριξης σε 1.747 εμπορικά ταξίδια το 2024, με τον αριθμό να αυξάνεται στα 3.895 το 2035.

Πάντως, τα φιλόδοξα σχέδια της Ρωσίας για το Βόρειο Πέρασμα εξαρτώνται τόσο από τη δυνατότητα της Novatek να ξεκινήσει την παραγωγή LNG στο Arctic LNG 2 όσο και από την πρόοδο του Vostok Oil project της Rosneft. Την ίδια ώρα, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει ο ναυπηγικός κλάδος της Ρωσίας ως προς τη ναυπήγηση ice-class πλοίων, που θα ανταποκρίνονται στο απαιτητικό περιβάλλον του Βόρειου Περάσματος. Στον αρκτικό στόλο υπάρχουν, επί του παρόντος, 29 ice-class εμπορικά πλοία, ενώ άλλα 41 βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο αντιπρόεδρος της ρωσικής κυβέρνησης Αλεξάντερ Νόβακ ανέφερε ότι έως το 2030 ο εν λόγω στόλος θα αποτελείται από 132 ice-class πλοία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.