Αγνώστου ταυτότητος αγοραστές, η νόρμα στα δεξαμενόπλοια;

Αγνώστου ταυτότητος αγοραστές, η νόρμα στα δεξαμενόπλοια;

154
Αγνώστου ταυτότητος αγοραστές, η νόρμα στα δεξαμενόπλοια;

Η πολιτική που έχουν χαράξει διεθνείς δυνάμεις προκειμένου να αποδυναμώσουν τη ρωσική οικονομία έχει επηρεάσει σημαντικά το θαλάσσιο εμπόριο. Ειδικά στην περίπτωση των δεξαμενόπλοιων, έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση των πλοίων που εμπορεύονται αποκλειστικά ενεργειακά αγαθά χωρών που υπόκεινται σε κυρώσεις, και δη ενεργειακά αγαθά της Ρωσίας.

Μία από τις ενδείξεις πως ένα δεξαμενόπλοιο μετά την πώλησή του θα δραστηριοποιηθεί για τη μεταφορά τέτοιων φορτίων είναι όταν η ταυτότητα του αγοραστή του δεν κοινοποιείται. Στο πλαίσιο αυτό, από τις 14 πρόσφατες πωλήσεις που γνωστοποίησε η ναυλομεσιτική Allied σε έκθεσή της, στις 13 ο αγοραστής παρέμεινε κρυφός.

Πρόκειται για πλοία διαφόρων μεγεθών, τόσο μεταφοράς πετρελαίου όσο και παραγώγων αυτού. Συγκεκριμένα, δύο VLCCs, ένα Suezmax, δύο LR1s, πέντε MRs και τρία product/chemical tankers. Τα 10 από τα 13 αυτά δεξαμενόπλοια διαθέτουν ηλικία μεγαλύτερη των 15 ετών, ενώ λίγα από αυτά έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών.

Ωστόσο, το γεγονός ότι η ταυτότητα των αγοραστών παραμένει άγνωστη δεν είναι ταυτόσημο με την είσοδο ενός πλοίου στον σκοτεινό στόλο. Άλλωστε, ακόμη και σε πολλές από τις πωλήσεις bulk carriers που έλαβαν χώρα πρόσφατα, οι αγοραστές έγιναν γνωστοί.

Σε κάθε περίπτωση, οι ανησυχίες περί ανόδου του σκοτεινού στόλου αυξάνονται, με έμφαση στο περιβάλλον, δεδομένης της μεγάλης ηλικίας των πλοίων που είθισται να εισέρχονται σε αυτόν και της ελλιπούς συντήρησής τους.

Φωτό: Dimitris Panagiotaras/ Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.