Τα δεξαμενόπλοια και ο «ιστός» των δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία

Τα δεξαμενόπλοια και ο «ιστός» των δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία

181
Τα δεξαμενόπλοια και ο «ιστός» των δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία

Έτος αλλαγών αποτέλεσε το 2022 για τη ναυτιλία και ειδικά για την αγορά δεξαμενόπλοιων, καθώς διεθνείς δυνάμεις με επίκεντρο τη Δύση αποπειράθηκαν να βάλουν φρένο στην κερδοφορία της Ρωσίας από τις εξαγωγές πετρελαίου.

Παρότι το ρωσικό πετρέλαιο κατέστη μη δημοφιλές εμπόρευμα νωρίτερα εντός του 2022, στις 3 Δεκεμβρίου τέθηκε σε ισχύ το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού αργού. Η νεότερη πολιτική κίνηση της Δύσης είναι η θέσπιση πλαφόν και στα ρωσικά πετρελαϊκά παράγωγα, από τις 5 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους.

Η συγκεκριμένη κίνηση αναμένεται να φέρει επιπλέον αλλαγές στη θαλάσσια μεταφορά διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου, με τη Μόσχα να αναζητεί νέους αγοραστές και την Ευρώπη νέους προμηθευτές. Στην περίπτωση της Ρωσίας, Λατινική Αμερική και Αφρική φαντάζουν πιθανοί προορισμοί, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal. Μάλιστα, υπογραμμίζεται ότι, καθώς Ινδία και Κίνα, δημοφιλέστατοι προορισμοί για το ρωσικό αργό, έχουν ισχυρή βιομηχανία διύλισης πετρελαίου, η Μόσχα θα αναγκαστεί να τις ανταγωνιστεί στις διεθνείς αγορές. Από την άλλη, η Ευρώπη θα αντικαταστήσει τις μέχρι πρότινος εισαγόμενες από τη Ρωσία ποσότητες από τη Μέση Ανατολή, την Ινδία και τις ΗΠΑ πιθανότατα.

Παράλληλα, οι εξελίξεις στην αγορά, και δη η αναδιάταξη των routes, έχουν αποβεί υποστηρικτικές για την αγορά δεξαμενόπλοιων, που βρέθηκε υπό διαρκή πίεση λόγω της κατάρρευσης της ζήτησης εντός των πανδημικών ετών. Το 2023 φαίνεται πως θα αποτελέσει ένα ακόμα ισχυρό έτος για τη ναυλαγορά, με επίκεντρο τα LR1s, LR2s και crude carriers μεγαλύτερου μεγέθους.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.