2023: Με φόρα τα δεξαμενόπλοια από το 2022;

2023: Με φόρα τα δεξαμενόπλοια από το 2022;

181
2023: Με φόρα τα δεξαμενόπλοια από το 2022;

Τις προοπτικές της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων σκιαγραφεί με νέα της ανάλυση η Signal Ocean.

Αναφορικά με το άμεσο μέλλον, η Signal Ocean σημειώνει ότι οι ναύλοι των VLCCs θα καταγράψουν πτωτική τάση προς το τέλος του δ’ τριμήνου, ενώ αντιθέτως οι ναύλοι των Suezmaxes και Aframaxes στα ταξίδια Βαλτικής Θάλασσας και Μεσογείου θα παραμείνουν σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα. Εκτιμάται ότι οι πετρελαϊκές εξαγωγές της Ρωσίας από τη Μαύρη Θάλασσα και τα λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσα θα αντικαταστήσουν τις εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ, μειώνοντας τη ζήτηση για VLCCs.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι η ζήτηση για VLCCs σε όρους τονομιλίων είναι αρκετά υψηλότερη σε σχέση με τα δύο τελευταία χρόνια, πυροδοτώντας θετικές εκτιμήσεις για την κερδοφορία τις προσεχείς ημέρες. Στην ίδια ρότα κινούνται και οι ταχύτητες των VLCCs το τελευταίο τρίμηνο, δείγμα της ανόδου των ναύλων. Μάλιστα οι ταχύτητες είναι στα υψηλότερα επίπεδα εντός του έτους.

Σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, η Signal Ocean τονίζει ότι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και οι στόχοι για μηδενικές εκπομπές θα απαιτήσουν σημαντικές επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες και καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό, η ανάπτυξη του στόλου θα επιβραδυνθεί, καθώς όλο και περισσότερα δεξαμενόπλοια θα σταλούν προς διάλυση, ενώ η δραστηριότητα στις

παραγγελίες είναι περιορισμένη. Το επενδυτικό ενδιαφέρον εστιάζεται στη δευτερογενή αγορά, καθώς Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου με προορισμό τις ασιατικές αγορές. Τα τελευταία δύο τρίμηνα έχει καταγραφεί σημαντική άνοδος στις αγορές δεξαμενόπλοιων, παρέχοντας στήριξη στις τιμές.

Η Signal Ocean εκτιμά ότι η αγορά δεν θα σημειώσει μειωμένη ζήτηση, καθώς η απαγόρευση της ΕΕ αναδιαμορφώνει ριζικά τα υπάρχοντα trading patterns. Τυχόν ανησυχίες στην αγορά πηγάζουν από την Κίνα και τη μειωμένη ζήτηση για αργό. Οι φόβοι για παγκόσμια οικονομική ύφεση έχουν αυξηθεί και η οικονομική δραστηριότητα στην Κίνα συνεχίζει να απογοητεύει, ενώ η χαλάρωση των περιορισμών ενάντια στην πανδημία έφερε κάποια χαμόγελα. Πάντως, παρά τα όποια σύννεφα, οι υπάρχουσες συνθήκες συνηγορούν σε καλά επίπεδα ναύλων των δεξαμενόπλοιων και το 2023, καταλήγει η Signal Ocean.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την ανάλυση εδώ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.