200 δεξαμενόπλοια «τινάζουν στον αέρα» τις αμερικανικές κυρώσεις

200 δεξαμενόπλοια «τινάζουν στον αέρα» τις αμερικανικές κυρώσεις

368
200 δεξαμενόπλοια «τινάζουν στον αέρα» τις αμερικανικές κυρώσεις

Όταν το δεξαμενόπλοιο «Young Yong» κατέπλευσε στο κινεζικό λιμάνι Qingdao τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, διέθετε πιστοποιητικά για το φορτίο, αναφέροντας ότι μεταφέρει πετρέλαιο της Μαλαισίας, σύμφωνα με το Reuters.

Ωστόσο, φωτογραφίες από δορυφόρο έδειξαν ότι το πλοίο κινεζικής ιδιοκτησίας είχε φορτώσει πετρέλαιο τέσσερις μήνες νωρίτερα στη Βενεζουέλα. Το δημοσίευμα του Reuters αποκαλύπτει ότι το «Young Yong» είναι το ένα από τα τρία δεξαμενόπλοια που ναυλώθηκαν από μικρότερες εταιρείες για τη μεταφορά πετρελαίου της Βενεζουέλας, χρησιμοποιώντας εσφαλμένα έγγραφα, προκειμένου να αποκρύψουν την πηγή προέλευσης. Άλλωστε, δύο από αυτά, συμπεριλαμβανομένου του «Young Yong», προστέθηκαν στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για παραβίαση των κυρώσεων ενάντια στο Ιράν, έναν από τους πιο στενούς συμμάχους της Βενεζουέλας.

Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν στο Reuters ότι τέτοιου είδους πρακτικές έχουν αυξήσει τους κινδύνους συμμόρφωσης για εταιρείες διαχείρισης εμπορίας πετρελαίου, εν μέσω επιβολής νέων κυρώσεων.

Υπενθυμίζεται ότι το «Young Yong» προσάραξε πρόσφατα στα νησιά Riau στην Ινδονησία, μεταφέροντας πετρέλαιο της Βενεζουέλας. Εικάζεται ότι επιχείρησε να προσεγγίσει το Nipah, έναν δημοφιλή ship-to-ship κόμβο κοντά στα ινδονησιακά ύδατα.

Σε πρόσφατη τοποθέτησή του, ο Christian M. Ingerslev, διευθύνων σύμβουλος της Maersk Tankers, ανέφερε ότι «οι αυξανόμενες κυρώσεις έχουν οδηγήσει σε ξεχωριστούς στόλους και σε ξεχωριστές αγορές, που “τρέχουν” παράλληλα». Η Braemar PLC εκτιμά ότι ο στόλος δεξαμενόπλοιων που εξυπηρετεί τις ανάγκες των Βενεζουέλας και Ιράν, παρά τις αμερικανικές κυρώσεις, ξεπερνά τα διακόσια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.