
Στην εκπόνηση ενός business plan για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προχωρά άμεσα το ΤΑΙΠΕΔ, μετά και από την ακύρωση την περασμένη Πέμπτη του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού (τουλάχιστον 67%) του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Με στόχο, το εν λόγω επιχειρησιακό σχέδιο να είναι έτοιμο σε μερικούς μήνες και σε αυτό να ενσωματώνονται οι ανάγκες από τις εξελίξεις των τελευταίων μηνών. Όπως είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, αλλά και η αναβάθμιση του ρόλου του λιμανιού στη μεταφορά εμπορευμάτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ως μια άλλη επιλογή σε σχέση με τα Δαρδανέλια.
Στο συγκεκριμένο πλαίσιο, όπως αναφέρουν παράγοντες με γνώση της όλης κατάστασης, θα προωθηθούν επενδύσεις που θα στοχεύουν στην αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού. Για παράδειγμα, ο ελλιμενισμός μεγαλύτερων πλοίων και η εξυπηρέτηση εμπορικών πελατών, λαμβάνοντας υπόψη και την εκεί στρατιωτική παρουσία. Ενώ, θα υπάρξουν και προσλήψεις προσωπικού, καθώς και προμήθεια υποδομών.
Παράλληλα, όπως αναφέρουν οι εν λόγω παράγοντες, θα προωθηθεί και ένα master plan (το οποίο θα συμπεριλαμβάνει το business plan) για τις περιβαλλοντικές μελέτες. Το συγκεκριμένο master plan, επισημαίνεται, μπορεί να το αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ, δεδομένου ότι έχει τη συγκεκριμένη τεχνογνωσία. Το Ταμείο αναλαμβάνει ήδη αυτόν τον ρόλο για όλα τα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό του, ενώ, σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας, ο συγκεκριμένος ρόλος μπορεί να επεκταθεί στο σύνολο των λιμανιών της χώρας.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποτελεί τον μοναδικό μεγάλο λιμένα της Θράκης και είναι ο σπουδαιότερος εμπορικός κόμβος της ευρύτερης περιοχής, καθώς εξυπηρετεί επιβατηγά, εμπορικά, αλιευτικά και τουριστικά σκάφη. Συνδέεται δε ακτοπλοϊκά με τη Σαμοθράκη, και στη διάρκεια της θερινής περιόδου εκτελούνται δρομολόγια προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Στα υπέρ του εντάσσεται το γεγονός ότι συνδέεται και με τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, θα αποκτήσει ένα επιπλέον «προσόν», καθώς δρομολογείται ήδη η σιδηροδρομική σύνδεση με λιμάνια στη Βουλγαρία και θα υπάρχει και εκεί η δυνατότητα για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων από πλοία σε βαγόνια και αντίστροφα, στις προβλήτες. Τέλος, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το λιμάνι βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στα Βαλκάνια, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ