Τις αλλαγές που θα επιφέρει το EU ETS (European Union Emissions Trading System) στους πελάτες της αναλύει με πρόσφατη ανακοίνωσή της η MSC.
Η MSC σημειώνει ότι, έως σήμερα, έχει συμμορφωθεί πλήρως με τις απαιτήσεις του EU MRV (Monitoring, Reporting, Verification), ενώ την ίδια συμμόρφωση θα επιδείξει και με τις απαιτήσεις του ETS, εφόσον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καταλήξουν σε συμφωνία.
Αναφορικά με την εφαρμογή του ETS στη ναυτιλία, αυτό θα περιλαμβάνει τις εκπομπές των πλοίων που προσεγγίζουν σε λιμάνι της ΕΕ, όπως επίσης και το 50% των εκπομπών των ταξιδιών που ξεκινούν ή ολοκληρώνονται εκτός ΕΕ και το σύνολο των εκπομπών των πλοίων ελλιμενισμένων σε λιμάνι της ΕΕ.
Η MSC αναμένει αυξημένα λειτουργικά κόστη από την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου, τονίζοντας ότι θα μεταφέρει το επιπλέον κόστος στους πελάτες της, όπως έκανε στις περιπτώσεις άλλων περιβαλλοντικών κανονισμών. Αυτό βέβαια θα εξαρτηθεί από το κόστος των allowances, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η εταιρεία θα προβεί σε υπολογισμούς, ξεκινώντας από την ημέρα εφαρμογής του συστήματος από την ΕΕ, και θα τους επανεξετάζει κάθε μήνα, βάσει ενός δείκτη αναφοράς για τις τιμές των allowances. Κάθε trade, το οποίο περιλαμβάνει έναν αριθμό υπηρεσιών της MSC, θα έχει τη δική του δομή χρέωσης.
Για παράδειγμα, με βάση μια τιμή των allowances στα 90 ευρώ ανά τόνο CO₂, η MSC θα εξετάσει το ενδεχόμενο να προσθέσει το κόστος στη γραμμή Άπω Ανατολή-Βόρεια Ευρώπη, ύψους 69 ευρώ ανά TEU για ξηρά εμπορευματοκιβώτια και 208 ευρώ ανά FEU για εμπορευματοκιβώτια reefer.
Φωτό: Eilis Garvey/ Unspash