
Οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ υιοθέτησαν την περασμένη εβδομάδα τη θέση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την αναθεώρηση του ETS και τη συμπερίληψη σε αυτό της ναυτιλίας, ως μέρος του πακέτου «Fit for 55».
Με ανακοίνωσή της η ECSA χαιρετίζει την υποστήριξη του Συμβουλίου για την υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους του ETS στον εμπορικό διαχειριστή του πλοίου (ναυλωτής), η οποία υποστηρίζει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Παρ’ όλα αυτά, η ECSA κρούει τον κώδωνα προκειμένου τα όποια έσοδα από το σχήμα να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της καινοτομίας και τη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ συμβατικών και καθαρότερων καυσίμων.
«Αν και οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες θα προτιμούσαν μια διεθνή λύση, αναγνωρίζουμε ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που της αναλογεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο ΕΕ. Είναι αξιοσημείωτο ότι τόσο το Συμβούλιο όσο και το Κοινοβούλιο υποστηρίζουν παρόμοια θέση σχετικά με την υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους στους εμπορικούς διαχειριστές, η οποία υπήρξε ένα από τα κύρια σημεία που έχουμε θέσει με τους policy makers της ΕΕ. Χρειαζόμαστε μια ορθή εφαρμογή της αρχής “ο ρυπαίνων πληρώνει” για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου», δήλωσε ο κ. Φίλιππος Φιλής, πρόεδρος της ECSA.
«Ενθαρρύνουμε το Συμβούλιο να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα κατά τις διαπραγματεύσεις και να πλησιάσει τη θέση του Κοινοβουλίου. Το 80% των τρεχόντων εσόδων του ETS χρησιμοποιούνται για την ενεργειακή μετάβαση άλλων κλάδων του ETS και πρέπει να δούμε το ίδιο να συμβαίνει στη ναυτιλία», δήλωσε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ