
Οι υπουργοί Περιβάλλοντος της ΕΕ υιοθέτησαν την περασμένη εβδομάδα τη θέση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την αναθεώρηση του ETS και τη συμπερίληψη σε αυτό της ναυτιλίας, ως μέρος του πακέτου «Fit for 55».
Με ανακοίνωσή της η ECSA χαιρετίζει την υποστήριξη του Συμβουλίου για την υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους του ETS στον εμπορικό διαχειριστή του πλοίου (ναυλωτής), η οποία υποστηρίζει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Παρ’ όλα αυτά, η ECSA κρούει τον κώδωνα προκειμένου τα όποια έσοδα από το σχήμα να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της καινοτομίας και τη μείωση της διαφοράς τιμής μεταξύ συμβατικών και καθαρότερων καυσίμων.
«Αν και οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες θα προτιμούσαν μια διεθνή λύση, αναγνωρίζουμε ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που της αναλογεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο ΕΕ. Είναι αξιοσημείωτο ότι τόσο το Συμβούλιο όσο και το Κοινοβούλιο υποστηρίζουν παρόμοια θέση σχετικά με την υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους στους εμπορικούς διαχειριστές, η οποία υπήρξε ένα από τα κύρια σημεία που έχουμε θέσει με τους policy makers της ΕΕ. Χρειαζόμαστε μια ορθή εφαρμογή της αρχής “ο ρυπαίνων πληρώνει” για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου», δήλωσε ο κ. Φίλιππος Φιλής, πρόεδρος της ECSA.
«Ενθαρρύνουμε το Συμβούλιο να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα κατά τις διαπραγματεύσεις και να πλησιάσει τη θέση του Κοινοβουλίου. Το 80% των τρεχόντων εσόδων του ETS χρησιμοποιούνται για την ενεργειακή μετάβαση άλλων κλάδων του ETS και πρέπει να δούμε το ίδιο να συμβαίνει στη ναυτιλία», δήλωσε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ