
Η εταιρεία Proman Stena Bulk, κοινοπραξία μεταξύ του κορυφαίου παγκοσμίως παραγωγού μεθανόλης Proman και της Stena Bulk, μιας από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων, ανακοίνωσε πρόσφατα την παραλαβή του πρώτου της νεότευκτου δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης μεθανόλης, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα τις εμπορικές του δραστηριότητες.
Το χωρητικότητας 49.999 dwt πλοίο, με την ονομασία «Stena Pro Patria», αποτελεί το πρώτο από μια σειρά συνολικά έξι καινοτόμων MR δεξαμενόπλοιων IMOIIMeMAX, τα οποία διαθέτουν κινητήρες διπλού καυσίμου της ΜΑΝ και κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International Co. Ltd. (GSI). Δύο ακόμα πλοία της εν λόγω σειράς, τα «Stena Pro Marine» και «Stena Promise», είναι επίσης προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2022.
Το «Stena Pro Patria» θα αναχωρήσει από το ναυπηγείο GSI με προορισμό το Ουλσάν της Νότιας Κορέας, όπου και θα εφοδιαστεί με καύσιμη μεθανόλη, ενώ στη συνέχεια θα αφιχθεί στο Τρινιντάντ και Τομπάγκο για την τελετή ονοματοδοσίας του. Το πλοίο θα καταναλώνει ως καύσιμο μεθανόλη, αντιπροσωπεύοντας την προσήλωση της Proman Stena Bulk στον ρόλο της μεθανόλης ως βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Με αναμενόμενη κατανάλωση 12.500 τόνων καυσίμου μεθανόλης ετησίως, το «Stena Pro Patria» θα αποτελεί ένα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο, το οποίο σχεδόν θα εξαλείφει τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) και των βλαβερών σωματιδίων, ενώ θα παράγει 60% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και θα περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα.
Η παράδοση του «Stena Pro Patria» αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο για την Proman Stena Bulk, καθώς η κοινοπραξία συνεχίζει να υποστηρίζει την υιοθέτηση της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός βιωσιμότερου μέλλοντος για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Φωτό: www.proman.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ