
Η εταιρεία Proman Stena Bulk, κοινοπραξία μεταξύ του κορυφαίου παγκοσμίως παραγωγού μεθανόλης Proman και της Stena Bulk, μιας από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων, ανακοίνωσε πρόσφατα την παραλαβή του πρώτου της νεότευκτου δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης μεθανόλης, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα τις εμπορικές του δραστηριότητες.
Το χωρητικότητας 49.999 dwt πλοίο, με την ονομασία «Stena Pro Patria», αποτελεί το πρώτο από μια σειρά συνολικά έξι καινοτόμων MR δεξαμενόπλοιων IMOIIMeMAX, τα οποία διαθέτουν κινητήρες διπλού καυσίμου της ΜΑΝ και κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International Co. Ltd. (GSI). Δύο ακόμα πλοία της εν λόγω σειράς, τα «Stena Pro Marine» και «Stena Promise», είναι επίσης προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2022.
Το «Stena Pro Patria» θα αναχωρήσει από το ναυπηγείο GSI με προορισμό το Ουλσάν της Νότιας Κορέας, όπου και θα εφοδιαστεί με καύσιμη μεθανόλη, ενώ στη συνέχεια θα αφιχθεί στο Τρινιντάντ και Τομπάγκο για την τελετή ονοματοδοσίας του. Το πλοίο θα καταναλώνει ως καύσιμο μεθανόλη, αντιπροσωπεύοντας την προσήλωση της Proman Stena Bulk στον ρόλο της μεθανόλης ως βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Με αναμενόμενη κατανάλωση 12.500 τόνων καυσίμου μεθανόλης ετησίως, το «Stena Pro Patria» θα αποτελεί ένα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο, το οποίο σχεδόν θα εξαλείφει τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) και των βλαβερών σωματιδίων, ενώ θα παράγει 60% λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και θα περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα.
Η παράδοση του «Stena Pro Patria» αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο για την Proman Stena Bulk, καθώς η κοινοπραξία συνεχίζει να υποστηρίζει την υιοθέτηση της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός βιωσιμότερου μέλλοντος για τον ναυτιλιακό κλάδο.
Φωτό: www.proman.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Tην είσοδό της στη διαχείριση bulk carriers επισημοποίησε η Element Shipmanagement, η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιούνταν στην αγορά των containerships. Αναλυτικότερα, όπως έκανε γνωστό…

Ένδειξη σταδιακής ομαλοποίησης στις εμπορικές ροές μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποτελεί η επανεμφάνιση αμερικανικών φορτίων σόγιας με τελικό προορισμό την κινεζική αγορά, μετά από…

Η θάλασσα καλεί — και το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος ενώνει τις δυνάμεις του για να φέρει τους νέους πιο κοντά σε έναν κόσμο…

Oι επενδύσεις στα Ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας εξελίσσονται σε έναν από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς μετασχηματισμούς στον ελληνικό βιομηχανικό χώρο. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος…

Καθώς οι ΗΠΑ, η Κίνα και άλλες χώρες ανταγωνίζονται στο διάστημα, η ανάγκη για γρήγορες και συχνές επικοινωνιακές συνδέσεις με δορυφόρους που βρίσκονται σε…

Αύξηση 5,6% κατέγραψε η συμμετοχή των Panamaxes στις εξαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, την ίδια ώρα που τον αντίθετο δρόμο ακολούθησαν…

Η Ευρώπη βρίσκεται σε φάση ενεργειακής μετάβασης, αναζητώντας νέες μεθόδους μείωσης των αέριων ρύπων. Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με ανάρτηση της BRS Shipbrokers…

Προγραμματική σύμβαση για την εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας Τρικάλων, έργο που εκκρεμεί εδώ και 24…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ