
Αυξημένες εμφανίστηκαν οι διαλύσεις το 2020, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση «Review of Maritime Transport 2021» της UNCTAD. Συγκεκριμένα, η συνολική χωρητικότητα των πλοίων που διαλύθηκαν ανήλθε σε 17,4 εκατ. GT, 44% αυξημένη σε σύγκριση με το 2019. Πάντως, οι διαλύσεις παρέμειναν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα της περιόδου 2014 έως 2017.
Ειδικότερα, τα bulk carriers πρωταγωνίστησαν στις διαλύσεις. Η συνολική χωρητικότητα των bulkers που πωλήθηκαν προς διάλυση το 2020 ανήλθε σε 8,509 εκατ. GT, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 48,9% επί των συνολικών διαλύσεων του έτους (17,401 εκατ. GT). Η συνολική χωρητικότητα των tankers και containerships που διαλύθηκαν ανήλθε σε 2,038 εκατ. GT και 2,143 εκατ. GT αντίστοιχα, με τους δύο τύπους πλοίων να αντιπροσωπεύουν το 11,7% και το 12,3% επί των συνολικών διαλύσεων σε όρους τονάζ.
Παράλληλα, το 38,5% των συνολικών διαλύσεων (6,694 εκατ. GT από τα 17,401 εκατ. GT) πραγματοποιήθηκαν στο Μπανγκλαντές. Βάσει της UNCTAD, η χώρα απώλεσε ποσοστό 15% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι ανταγωνίστριες χώρες Πακιστάν και Ινδία αύξησαν τα ποσοστά τους κατά 14,7% και 3,2% αντίστοιχα. Στις γιάρδες διάλυσης του Πακιστάν πραγματοποιήθηκαν διαλύσεις πλοίων χωρητικότητας 2,890 εκατ. GT, ενώ σε εκείνες της Ινδίας πλοίων χωρητικότητας 5,061 εκατ. GT.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό της Κίνας επί των συνολικών διαλύσεων, σε όρους τονάζ, ανήλθε σε 1,1%, με την ασιατική χώρα να έχει απωλέσει 15 ποσοστιαίες μονάδες από το 2017 έως το 2020, καθώς από το 2018 στα ασιατικά διαλυτήρια επιτρέπεται μονάχα η διάλυση κινεζικών πλοίων.
Φωτό: Rehan Khan/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ