
Αυξημένες εμφανίστηκαν οι διαλύσεις το 2020, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση «Review of Maritime Transport 2021» της UNCTAD. Συγκεκριμένα, η συνολική χωρητικότητα των πλοίων που διαλύθηκαν ανήλθε σε 17,4 εκατ. GT, 44% αυξημένη σε σύγκριση με το 2019. Πάντως, οι διαλύσεις παρέμειναν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα της περιόδου 2014 έως 2017.
Ειδικότερα, τα bulk carriers πρωταγωνίστησαν στις διαλύσεις. Η συνολική χωρητικότητα των bulkers που πωλήθηκαν προς διάλυση το 2020 ανήλθε σε 8,509 εκατ. GT, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 48,9% επί των συνολικών διαλύσεων του έτους (17,401 εκατ. GT). Η συνολική χωρητικότητα των tankers και containerships που διαλύθηκαν ανήλθε σε 2,038 εκατ. GT και 2,143 εκατ. GT αντίστοιχα, με τους δύο τύπους πλοίων να αντιπροσωπεύουν το 11,7% και το 12,3% επί των συνολικών διαλύσεων σε όρους τονάζ.
Παράλληλα, το 38,5% των συνολικών διαλύσεων (6,694 εκατ. GT από τα 17,401 εκατ. GT) πραγματοποιήθηκαν στο Μπανγκλαντές. Βάσει της UNCTAD, η χώρα απώλεσε ποσοστό 15% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι ανταγωνίστριες χώρες Πακιστάν και Ινδία αύξησαν τα ποσοστά τους κατά 14,7% και 3,2% αντίστοιχα. Στις γιάρδες διάλυσης του Πακιστάν πραγματοποιήθηκαν διαλύσεις πλοίων χωρητικότητας 2,890 εκατ. GT, ενώ σε εκείνες της Ινδίας πλοίων χωρητικότητας 5,061 εκατ. GT.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό της Κίνας επί των συνολικών διαλύσεων, σε όρους τονάζ, ανήλθε σε 1,1%, με την ασιατική χώρα να έχει απωλέσει 15 ποσοστιαίες μονάδες από το 2017 έως το 2020, καθώς από το 2018 στα ασιατικά διαλυτήρια επιτρέπεται μονάχα η διάλυση κινεζικών πλοίων.
Φωτό: Rehan Khan/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ