
Τα υψηλά επίπεδα συμφόρησης στα διεθνή λιμάνια φέτος αποτελούν μία από τις συνιστώσες που έχουν οδηγήσει τους ναύλους των bulk carriers σε τροχιά εκτόξευσης, αν και τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια κάποια διόρθωση, που όμως δεν προκαλεί ανησυχία.
Σε πρόσφατη έκθεση, η VesselsValue αναφέρει ότι η συμφόρηση αυτή των bulk carriers στα κύρια λιμάνια φορτοεκφόρτωσης αποδίδεται τόσο στην πανδημία όσο και στον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας, ο οποίος επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα.
Η κινεζική απαγόρευση στις εισαγωγές άνθρακα της Αυστραλίας φημολογείτο από τον Ιούλιο του 2020, όταν η Κίνα άρχιζε να προωθεί τη χρήση εγχώρια παραγόμενου άνθρακα ως εναλλακτική πηγή. Ως απόρροια, εκατοντάδες bulkers ανέμεναν στα κινεζικά λιμάνια για να ξεφορτώσουν τα φορτία τους.
Η κατάσταση σαφέστατα επιδεινώθηκε το 2021 και, κατά τους πρώτους έξι μήνες, Capesizes και Post Panamaxes πραγματοποίησαν 17% λιγότερα ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών, μεταφέροντας 14% μικρότερο όγκο φορτίων, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τη VesselsValue. Παρά τη μείωση του εμπορίου Κίνας και Αυστραλίας, πολλά bulkers συνέχισαν τα ταξίδια τους στην πρώτη, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται ένας σημαντικός αριθμός πλοίων αναμένοντας να ξεφορτώσουν. Μπορεί η συμφόρηση στην Κίνα να ομαλοποιήθηκε στις αρχές του Q2, από τον Μάιο ωστόσο ο αριθμός των Capesizes που ανέμεναν να ξεφορτώσουν στα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκε σημαντικά.
Αποτέλεσμα της αυξημένης συσσώρευσης bulkers στην Κίνα ήταν πολλά εξ αυτών να αλλάξουν ρότα προς Ιαπωνία, Ινδία και Νότια Κορέα.
Βέβαια, η διακοπή του θαλάσσιου εμπορίου άνθρακα μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για την εξαιρετική ναυλαγορά των bulkers, καθώς ουσιαστικά η Κίνα στράφηκε σε μακρινότερους προορισμούς για την τροφοδοσία άνθρακα, όπως η Νότια Αφρική. Επί του παρόντος, η συμφόρηση bulkers στην Κίνα είναι σημαντικά μειωμένη, καθώς η ασιατική χώρα μπροστά στην ενεργειακή κρίση επέτρεψε την εισαγωγή ορισμένων φορτίων από την Αυστραλία.
H VesselsValue στην ανάλυσή της καταλήγει ότι οι διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας έρχονται να μας υπενθυμίσουν τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών εξελίξεων στη μεταβλητότητα των ναυλαγορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε 1,43 δισ. Ευρώ ανήλθε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean για το εννεάμηνο του 2025, αυξημένος κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο…

Fast-track διαδικασίες κινεί η Γουινέα για την ανάπτυξη διυλιστηρίων αλουμίνας και εργοστασίων iron ore pellets, προκειμένου να τερματίσει δεκαετίες εξαγωγών ακατέργαστου μεταλλεύματος, δήλωσε ο…

Το κύμα δασμών του Προέδρου Τραμπ αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις τιμές προϊόντων για τους καταναλωτές πριν από τις γιορτές, αν και μέχρι στιγμής…

Η Lukoil βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου κύκλου αναταράξεων, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις αρχίζουν να περιορίζουν ουσιαστικά τη διεθνή της δραστηριότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία δύο εκ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, του Ρότερνταμ και του Ντούισμπουργκ, εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής και περιβαλλοντικής καινοτομίας. Μέσα…

Τις απόψεις τους σχετικά με τις περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, την επιρροή της (γεω)πολιτικής στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και το μέλλον των ελληνικών ναυπηγείων, εξέφρασαν τέσσερις…

Σε σταθερά επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι, διατηρούνται οι παραγγελίες πλοίων καθαρότερων καυσίμων, παρά το γεγονός ότι φέτος οι συνολικές παραγγελίες κινούνται σε χαμηλότερα…

Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα κέρδη των τριών κορυφαίων νοτιοκορεατικών ναυπηγείων για το γ΄ τρίμηνο, αν και ορισμένοι παράγοντες θα μπορούσαν να «εκτροχιάσουν» την αισιοδοξία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ