
Τα υψηλά επίπεδα συμφόρησης στα διεθνή λιμάνια φέτος αποτελούν μία από τις συνιστώσες που έχουν οδηγήσει τους ναύλους των bulk carriers σε τροχιά εκτόξευσης, αν και τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια κάποια διόρθωση, που όμως δεν προκαλεί ανησυχία.
Σε πρόσφατη έκθεση, η VesselsValue αναφέρει ότι η συμφόρηση αυτή των bulk carriers στα κύρια λιμάνια φορτοεκφόρτωσης αποδίδεται τόσο στην πανδημία όσο και στον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας, ο οποίος επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα.
Η κινεζική απαγόρευση στις εισαγωγές άνθρακα της Αυστραλίας φημολογείτο από τον Ιούλιο του 2020, όταν η Κίνα άρχιζε να προωθεί τη χρήση εγχώρια παραγόμενου άνθρακα ως εναλλακτική πηγή. Ως απόρροια, εκατοντάδες bulkers ανέμεναν στα κινεζικά λιμάνια για να ξεφορτώσουν τα φορτία τους.
Η κατάσταση σαφέστατα επιδεινώθηκε το 2021 και, κατά τους πρώτους έξι μήνες, Capesizes και Post Panamaxes πραγματοποίησαν 17% λιγότερα ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών, μεταφέροντας 14% μικρότερο όγκο φορτίων, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τη VesselsValue. Παρά τη μείωση του εμπορίου Κίνας και Αυστραλίας, πολλά bulkers συνέχισαν τα ταξίδια τους στην πρώτη, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται ένας σημαντικός αριθμός πλοίων αναμένοντας να ξεφορτώσουν. Μπορεί η συμφόρηση στην Κίνα να ομαλοποιήθηκε στις αρχές του Q2, από τον Μάιο ωστόσο ο αριθμός των Capesizes που ανέμεναν να ξεφορτώσουν στα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκε σημαντικά.
Αποτέλεσμα της αυξημένης συσσώρευσης bulkers στην Κίνα ήταν πολλά εξ αυτών να αλλάξουν ρότα προς Ιαπωνία, Ινδία και Νότια Κορέα.
Βέβαια, η διακοπή του θαλάσσιου εμπορίου άνθρακα μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για την εξαιρετική ναυλαγορά των bulkers, καθώς ουσιαστικά η Κίνα στράφηκε σε μακρινότερους προορισμούς για την τροφοδοσία άνθρακα, όπως η Νότια Αφρική. Επί του παρόντος, η συμφόρηση bulkers στην Κίνα είναι σημαντικά μειωμένη, καθώς η ασιατική χώρα μπροστά στην ενεργειακή κρίση επέτρεψε την εισαγωγή ορισμένων φορτίων από την Αυστραλία.
H VesselsValue στην ανάλυσή της καταλήγει ότι οι διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας έρχονται να μας υπενθυμίσουν τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών εξελίξεων στη μεταβλητότητα των ναυλαγορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ