
Η ινδική εταιρεία διαχείρισης τερματικών Adani Group και η John Keells Holdings, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, υπέγραψαν συμφωνία με την κρατική Λιμενική Αρχή της Σρι Λάνκα (SLPA) για την ανάπτυξη και τη διαχείριση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Colombo West International Container Terminal (CWICT) στο λιμάνι του Κολόμπο. Ειδικότερα, με βάση τη συμφωνία, η Adani Group (34%) και η John Keells Holdings (15%) θα κατέχουν αθροιστικά το 51% του μετοχικού μεριδίου του τερματικού, με την Αdani μάλιστα να γίνεται η πρώτη ινδική εταιρεία διαχείρισης τερματικών που επεκτείνεται στη Σρι Λάνκα.
Το τίμημα της παραχώρησης, η διάρκεια της οποίας θα είναι 35 έτη, σύμφωνα με ανακοίνωση της SLPA, θα ξεπεράσει τα $700 εκατ. Το γεγονός αυτό την καθιστά τη μεγαλύτερη ΑΞΕ (Άμεση Ξένη Επένδυση) στον λιμενικό τομέα της Σρι Λάνκα.
Βάσει εκτιμήσεων, η λειτουργία του τερματικού CWICT θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητα στον μεγαλύτερο λιμένα της Σρι Λάνκα κατά τουλάχιστον 3 εκατ. ΤΕUs. Το λιμάνι του Κολόμπο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους περιφερειακούς κόμβους μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων από και προς την ινδική αγορά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 45% των φορτίων μεταφόρτωσης που διαχειρίζεται το λιμάνι του Κολόμπο προέρχονται ή έχουν προορισμό έναν τερματικό σταθμό στην Ινδία, που διαχειρίζεται η Adani Ports.
Mε την υπογραφή της συμφωνίας και την περαιτέρω επέκταση και ανάπτυξη του λιμένα, η SLPA ευελπιστεί ότι το λιμάνι του Κολόμπο θα ενισχύσει περαιτέρω την παγκόσμια φήμη του ως διεθνές κέντρο μεταφόρτωσης. Παράλληλα, η Λιμενική Αρχή της Σρι Λάνκα εκτιμά ότι η εν λόγω επένδυση θα ενδυναμώσει τη συνεργασία μεταξύ των περιφερειακών οικονομιών και θα ενισχύσει σημαντικά τον εγχώριο λιμενικό κλάδο αλλά και την εθνική οικονομία της χώρας συνολικά.
Φωτό: SENA VIDANAGAMA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνεχίζει να επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα η αεροπορική εταιρεία American Airlines, ξεκινώντας την 5η καθημερινή πτήση της προς την Αθήνα με μια…
Η αντιπαλότητα που χαρακτηρίζει τις σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ινδίας το τελευταίο διάστημα, ελέω των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία, γίνεται όλο και…
Ως γνωστόν, οι δασμοί Τραμπ άσκησαν σημαντική επίδραση στις ροές του εμπορίου από τον πρώτο κιόλας καιρό της επιβολής τους. Μία από τις αντιδράσεις-τακτικές…
Γεγονός αποτελεί η πρώτη παγκοσμίως τροφοδοσία πλοίου με πράσινη αμμωνία στο Dalian της Κίνας. H επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από τη Sinobunker, θυγατρική της Cosco Shipping.…
Μια νέα συμμαχία διάρκειας δύο ετών, με στόχο την επιτάχυνση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, σύστησαν το Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) και…
Έπειτα από περισσότερα από είκοσι έτη αποχής από το Τρινιντάντ και Τομπάγκο, η ExxonMobil αναμένεται να εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο στο νησιωτικό κράτος της…
Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, αν και οι προκλήσεις παραμένουν. Το β΄ τρίμηνο ο…
H λετονική κυβέρνηση αποφάσισε να κηρύξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τον αγροτικό τομέα σε ολόκληρη τη Λετονία έως τις 4 Νοεμβρίου 2025, προκειμένου να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ