
Σε περαιτέρω αύξηση των παραγγελιών της προέβη η Seaspan Corporation, η οποία πρόσθεσε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο orderbook, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου. Καθένα εκ των πέντε containerships θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα ίση με 7.000 TEUs και μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG.
Οι παραγγελίες αυτές αποτελούν απόρροια της άσκησης του δικαιώματος της ΖΙΜ Integrated Shipping Services Ltd. να κλείσει πέντε συμβόλαια χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας με τη Seaspan. Η επιλογή αυτή δόθηκε στην ZIM στο πλαίσιο προγενέστερης συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών ‒βάσει της οποίας η ισραηλινή ZIM ναύλωσε δέκα πλοία παρόμοιων με των προαναφερθεισών προδιαγραφών‒ η οποία είχε ανακοινωθεί στις 6 Ιουλίου του 2021.
Σημειώνεται πως η Seaspan κατέχει σημαντικό ποσοστό του orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς αναμένει 60 πλοία διαφόρων μεταφορικών ικανοτήτων. Ειδικότερα, έως τα τέλη Αυγούστου, πριν από την παραγγελία των πέντε containerships, το ποσοστό της Seaspan επί του συνολικού orderbook ανερχόταν στο 8,9%. Ωστόσο, αν, αντί του αριθμού πλοίων, ληφθεί υπόψη η μεταφορική ικανότητα, η Seaspan κατέχει ένα μερίδιο 13,8% στο orderbook. Συνολικά οι παραγγελίες της Seaspan θα αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου της κατά 767.395 TEUs.

Τέλος, τα πέντε επί παραγγελία πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο β΄ εξάμηνο του 2024, ωστόσο δεν έχει υπάρξει ακόμη ανακοίνωση σχετικά με το ναυπηγείο το οποίο θα αναλάβει την κατασκευή των εν λόγω πλοίων. Το συνολικό κόστος τους εκτιμάται στα $530 εκατ., ενώ, βάσει της συμφωνίας με τη ZIM, τα πλοία θα βρίσκονται, τουλάχιστον επί δώδεκα έτη, σε συμβόλαια χρονοναύλωσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ