
Σε περαιτέρω αύξηση των παραγγελιών της προέβη η Seaspan Corporation, η οποία πρόσθεσε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο orderbook, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου. Καθένα εκ των πέντε containerships θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα ίση με 7.000 TEUs και μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG.
Οι παραγγελίες αυτές αποτελούν απόρροια της άσκησης του δικαιώματος της ΖΙΜ Integrated Shipping Services Ltd. να κλείσει πέντε συμβόλαια χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας με τη Seaspan. Η επιλογή αυτή δόθηκε στην ZIM στο πλαίσιο προγενέστερης συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών ‒βάσει της οποίας η ισραηλινή ZIM ναύλωσε δέκα πλοία παρόμοιων με των προαναφερθεισών προδιαγραφών‒ η οποία είχε ανακοινωθεί στις 6 Ιουλίου του 2021.
Σημειώνεται πως η Seaspan κατέχει σημαντικό ποσοστό του orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς αναμένει 60 πλοία διαφόρων μεταφορικών ικανοτήτων. Ειδικότερα, έως τα τέλη Αυγούστου, πριν από την παραγγελία των πέντε containerships, το ποσοστό της Seaspan επί του συνολικού orderbook ανερχόταν στο 8,9%. Ωστόσο, αν, αντί του αριθμού πλοίων, ληφθεί υπόψη η μεταφορική ικανότητα, η Seaspan κατέχει ένα μερίδιο 13,8% στο orderbook. Συνολικά οι παραγγελίες της Seaspan θα αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου της κατά 767.395 TEUs.
Τέλος, τα πέντε επί παραγγελία πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο β΄ εξάμηνο του 2024, ωστόσο δεν έχει υπάρξει ακόμη ανακοίνωση σχετικά με το ναυπηγείο το οποίο θα αναλάβει την κατασκευή των εν λόγω πλοίων. Το συνολικό κόστος τους εκτιμάται στα $530 εκατ., ενώ, βάσει της συμφωνίας με τη ZIM, τα πλοία θα βρίσκονται, τουλάχιστον επί δώδεκα έτη, σε συμβόλαια χρονοναύλωσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ