
Δεν είναι μυστικό ότι φέτος, απρόσμενα ίσως, οι συμμετέχοντες στην αγορά των bulk carriers έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν. Και πώς να μη συμβαίνει αυτό άλλωστε καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons, οι ναύλοι επανειλημμένα έχουν αγγίξει τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 13 ετών.
Άλλωστε, η ανάπτυξη της ζήτησης φέτος αναμένεται να αγγίξει το 4,3% και να ξεπεράσει την αντίστοιχη της προσφοράς bulkers, η οποία εκτιμάται από την Clarksons στο 3,5%. Το αίσθημα αυτό αισιοδοξίας παραμένει και για την πορεία της αγοράς τους επόμενους μήνες.
Ο δείκτης της Clarksons για το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων μεταξύ των μηνών Ιανουαρίου-Ιουλίου ήταν αυξημένος κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τα σιτηρά να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση και συγκεκριμένα κατά 13%.
Το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,6%, στους 5,4 δισ. τόνους, το 2021 και ήδη καταγράφεται ανάκαμψη από τις συνέπειες της πανδημίας. Πάντως, προς τα κάτω έχουν αναθεωρηθεί οι εκτιμήσεις για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, στο 2%, καθώς η Κίνα προωθεί πολιτικές περιορισμού της παραγωγής χάλυβα.
Από την πλευρά της προσφοράς, ο «ενεργός» στόλος έχει μειωθεί σημαντικά, λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια, σημειώνει η Clarksons, εξέλιξη βέβαια θετική για τη ναυλαγορά. Για το 2022, ο ναυλομεσιτικός οίκος αναμένει ότι ο στόλος θα καταγράψει αύξηση 1,5% σε σχέση με την εκτιμώμενη αύξηση 2% του θαλάσσιου εμπορίου ξηρών φορτίων. Ωστόσο, οι ναύλοι ενδέχεται να υποχωρήσουν από τα πολύ υψηλά επίπεδα που βλέπουμε φέτος, λόγω μιας σειράς παραγόντων, μεταξύ των οποίων η εποχικότητα και ο κλάδος χάλυβα της Κίνας.
Φωτό: Tapani Hellman/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ