
Δεν είναι μυστικό ότι φέτος, απρόσμενα ίσως, οι συμμετέχοντες στην αγορά των bulk carriers έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν. Και πώς να μη συμβαίνει αυτό άλλωστε καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Clarksons, οι ναύλοι επανειλημμένα έχουν αγγίξει τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 13 ετών.
Άλλωστε, η ανάπτυξη της ζήτησης φέτος αναμένεται να αγγίξει το 4,3% και να ξεπεράσει την αντίστοιχη της προσφοράς bulkers, η οποία εκτιμάται από την Clarksons στο 3,5%. Το αίσθημα αυτό αισιοδοξίας παραμένει και για την πορεία της αγοράς τους επόμενους μήνες.
Ο δείκτης της Clarksons για το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων μεταξύ των μηνών Ιανουαρίου-Ιουλίου ήταν αυξημένος κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τα σιτηρά να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση και συγκεκριμένα κατά 13%.
Το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,6%, στους 5,4 δισ. τόνους, το 2021 και ήδη καταγράφεται ανάκαμψη από τις συνέπειες της πανδημίας. Πάντως, προς τα κάτω έχουν αναθεωρηθεί οι εκτιμήσεις για το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, στο 2%, καθώς η Κίνα προωθεί πολιτικές περιορισμού της παραγωγής χάλυβα.
Από την πλευρά της προσφοράς, ο «ενεργός» στόλος έχει μειωθεί σημαντικά, λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια, σημειώνει η Clarksons, εξέλιξη βέβαια θετική για τη ναυλαγορά. Για το 2022, ο ναυλομεσιτικός οίκος αναμένει ότι ο στόλος θα καταγράψει αύξηση 1,5% σε σχέση με την εκτιμώμενη αύξηση 2% του θαλάσσιου εμπορίου ξηρών φορτίων. Ωστόσο, οι ναύλοι ενδέχεται να υποχωρήσουν από τα πολύ υψηλά επίπεδα που βλέπουμε φέτος, λόγω μιας σειράς παραγόντων, μεταξύ των οποίων η εποχικότητα και ο κλάδος χάλυβα της Κίνας.
Φωτό: Tapani Hellman/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς τα ναυπηγεία αποκτούν ολοένα και σημαντικότερο γεωστρατηγικό ρόλο, ο Καναδάς επιταχύνει τις προσπάθειες καθετοποίησης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η SeaspanVancouverShipyards…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ