
Οι εταιρείες Yara, Aker Clean Hydrogen και Statkraft ανακοίνωσαν την από κοινού ίδρυση της HEGRA (HErøya GReen Ammonia), μιας εταιρείας η οποία στοχεύει στον εξηλεκτρισμό και στην απανθρακοποίηση της μονάδας παραγωγής αμμωνίας στη Herøya της Νορβηγίας, επιτρέποντας έτσι την παραγωγή πράσινης αμμωνίας.
Η πράσινη αμμωνία η οποία παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή λιπάσματος με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, ενώ παράλληλα αποτελεί και ένα πολλά υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών. Η HEGRA θα συμβάλει στη δημιουργία μιας νέας βιομηχανίας η οποία θα στηρίζεται σε μια περιφερειακή αγορά υδρογόνου και αμμωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της νορβηγικής ναυτιλίας και μεταποιητικής βιομηχανίας.
Ο Auke Lont, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της HEGRA ανέφερε σχετικά: «Η HEGRA είναι κάτι περισσότερο από μια νέα βιομηχανική εταιρεία, καθώς αποτελεί τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία της Νορβηγίας για την προστασία του κλίματος. Το έργο απανθρακοποίησης που πρόκειται να υλοποιήσει η εταιρεία θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 800,000 τόνους ετησίως, ποσότητα ισοδύναμη με τις εκπομπές 300,000 αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Η ίδρυση της εταιρείας σηματοδοτεί την αρχή της ανάπτυξης μιας νορβηγικής αλυσίδας αξίας για την πράσινη αμμωνία και το υδρογόνο».
Η νορβηγική ναυτιλιακή βιομηχανία στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές της κατά το ήμισυ έως το 2030 και η πρόσβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Διαθέτοντας άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, η Νορβηγία βρίσκεται σε μια καλή θέση προκειμένου να κατακτήσει ένα μεγάλο τμήμα της αναδυόμενης αξιακής αλυσίδας της πράσινης αμμωνίας και του πράσινου υδρογόνου.
Φωτό: Raimond Klavins/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ