
Οι εταιρείες Yara, Aker Clean Hydrogen και Statkraft ανακοίνωσαν την από κοινού ίδρυση της HEGRA (HErøya GReen Ammonia), μιας εταιρείας η οποία στοχεύει στον εξηλεκτρισμό και στην απανθρακοποίηση της μονάδας παραγωγής αμμωνίας στη Herøya της Νορβηγίας, επιτρέποντας έτσι την παραγωγή πράσινης αμμωνίας.
Η πράσινη αμμωνία η οποία παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή λιπάσματος με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, ενώ παράλληλα αποτελεί και ένα πολλά υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών. Η HEGRA θα συμβάλει στη δημιουργία μιας νέας βιομηχανίας η οποία θα στηρίζεται σε μια περιφερειακή αγορά υδρογόνου και αμμωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της νορβηγικής ναυτιλίας και μεταποιητικής βιομηχανίας.
Ο Auke Lont, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της HEGRA ανέφερε σχετικά: «Η HEGRA είναι κάτι περισσότερο από μια νέα βιομηχανική εταιρεία, καθώς αποτελεί τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία της Νορβηγίας για την προστασία του κλίματος. Το έργο απανθρακοποίησης που πρόκειται να υλοποιήσει η εταιρεία θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 800,000 τόνους ετησίως, ποσότητα ισοδύναμη με τις εκπομπές 300,000 αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Η ίδρυση της εταιρείας σηματοδοτεί την αρχή της ανάπτυξης μιας νορβηγικής αλυσίδας αξίας για την πράσινη αμμωνία και το υδρογόνο».
Η νορβηγική ναυτιλιακή βιομηχανία στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές της κατά το ήμισυ έως το 2030 και η πρόσβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Διαθέτοντας άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, η Νορβηγία βρίσκεται σε μια καλή θέση προκειμένου να κατακτήσει ένα μεγάλο τμήμα της αναδυόμενης αξιακής αλυσίδας της πράσινης αμμωνίας και του πράσινου υδρογόνου.
Φωτό: Raimond Klavins/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η νέα ice-class σειρά πλοίων CF 5000 ICE της Damen Shipyards Group ενισχύει δυναμικά την επόμενη γενιά περιβαλλοντικά φιλικών φορτηγών πλοίων. Αυτό το πετυχαίνει…

Η τεχνολογία πυρηνικής πρόωσης με Μικρούς Αρθρωτούς Αντιδραστήρες (SMRs) αναδεικνύεται ως μία από τις πιο ριζοσπαστικές λύσεις για τη ναυτιλία, προσφέροντας εξάλειψη καυσίμων, μηδενικές…

Τα λιμάνια της Ιταλίας και της Ελλάδας κατέγραψαν τους περισσότερους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2024, που…

Tην αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων καταδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum. Με…

Η πρόθεση των ανεπτυγμένων οικονομιών να μεταβούν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αν και κλονίζεται διαρκώς από την αναθέρμανση της χρήσης υδρογονανθράκων, παραμένει ανθεκτική. Σύμφωνα…

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, αυξάνει την πίεση γύρω από τη Ρωσία και όσους συνεργάζονται με αυτήν, παρά τις διαπραγματεύσεις για το ειρηνευτικό…

Την καθοδική της πορεία συνεχίζει για μια ακόμα εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν πτώση για τρίτη συνεχή εβδομάδα.…

Ήπιες, προς το παρόν, μεταβολές καταγράφουν οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει προσεχώς, μεταβάλλοντας τα δεδομένα για τα bulk carriers.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ