
Οι εταιρείες Yara, Aker Clean Hydrogen και Statkraft ανακοίνωσαν την από κοινού ίδρυση της HEGRA (HErøya GReen Ammonia), μιας εταιρείας η οποία στοχεύει στον εξηλεκτρισμό και στην απανθρακοποίηση της μονάδας παραγωγής αμμωνίας στη Herøya της Νορβηγίας, επιτρέποντας έτσι την παραγωγή πράσινης αμμωνίας.
Η πράσινη αμμωνία η οποία παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή λιπάσματος με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, ενώ παράλληλα αποτελεί και ένα πολλά υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών. Η HEGRA θα συμβάλει στη δημιουργία μιας νέας βιομηχανίας η οποία θα στηρίζεται σε μια περιφερειακή αγορά υδρογόνου και αμμωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της νορβηγικής ναυτιλίας και μεταποιητικής βιομηχανίας.
Ο Auke Lont, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της HEGRA ανέφερε σχετικά: «Η HEGRA είναι κάτι περισσότερο από μια νέα βιομηχανική εταιρεία, καθώς αποτελεί τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία της Νορβηγίας για την προστασία του κλίματος. Το έργο απανθρακοποίησης που πρόκειται να υλοποιήσει η εταιρεία θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 800,000 τόνους ετησίως, ποσότητα ισοδύναμη με τις εκπομπές 300,000 αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Η ίδρυση της εταιρείας σηματοδοτεί την αρχή της ανάπτυξης μιας νορβηγικής αλυσίδας αξίας για την πράσινη αμμωνία και το υδρογόνο».
Η νορβηγική ναυτιλιακή βιομηχανία στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές της κατά το ήμισυ έως το 2030 και η πρόσβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Διαθέτοντας άφθονη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, η Νορβηγία βρίσκεται σε μια καλή θέση προκειμένου να κατακτήσει ένα μεγάλο τμήμα της αναδυόμενης αξιακής αλυσίδας της πράσινης αμμωνίας και του πράσινου υδρογόνου.
Φωτό: Raimond Klavins/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ