
Όπως ανακοίνωσε η BIMCO, στο πλαίσιο στήριξης του Gulf of Guinea Declaration on Suppression of Piracy, έχουν πλέον ενταχθεί τα τρία μεγαλύτερα νηολόγια του κόσμου (Παναμάς, Λιβερία, Νήσοι Μάρσαλ), πολλές από τις μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες εταιρείες στον κόσμο, σημαίνουσες ναυτιλιακές ενώσεις, πλήθος εταιρειών από όλο τον κόσμο, καθώς και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Η διακήρυξη συντάχθηκε σε πρώτη φάση στις 17 Μαΐου από ένα σύνολο σημαντικών φορέων της ναυτιλίας, με σκοπό την αντιμετώπιση του οξύτατου προβλήματος της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας. Η πρωτοβουλία αυτή επιθυμεί τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την εύρεση αποτελεσματικών λύσεων για την προστασία των ναυτικών.
Σχετικά με την αυξημένη στήριξη της Διακήρυξης, ο Secretary General & CEO της BIMCO, David Loosley, δήλωσε: «Καθώς παρακολουθούμε τον αριθμό των υπογραφών που προστίθενται στο Gulf of Guinea Declaration on Suppression of Piracy να αυξάνεται, έτσι ακριβώς αυξάνεται και η ελπίδα μας ότι οι ναυτικοί μπορούν να κοιτάξουν προς ένα μέλλον όπου δεν θα φοβούνται για τη ζωή τους όσο εργάζονται».
Την περίοδο αυτή, και καθώς τα συμμετέχοντα μέλη είναι 342, η Margi Van Gogh, Head of Supply Chain & Transport του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, υπογράμμισε ότι: «Η διατήρηση της ασφάλειας των ανθρώπων και των αγαθών είναι μια υποχρέωση των ηγετών της εφοδιαστικής αλυσίδας και απαιτεί τόσο από τις κυβερνήσεις όσο και από τον ιδιωτικό τομέα να ενεργήσουν αποφασιστικά για την προστασία των ναυτικών. Το Φόρουμ επικροτεί κάθε συλλογική δράση που έχει σκοπό τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ευζωίας των ναυτικών μας, και όλων των εργαζομένων πρώτης γραμμής [essential workers] στον τομέα των μεταφορών σε όλο τον πλανήτη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το περασμένο έτος (2020), 135 μέλη πληρώματος απήχθησαν από πλοία σε όλο τον πλανήτη, με το 95% των υποθέσεων να αφορούν τον Κόλπο της Γουινέας. Οι συμμετέχοντες στο Gulf of Guinea Declaration on Suppression of Piracy πιστεύουν με βεβαιότητα ότι έως το τέλος του 2023 τα νούμερα των πειρατικών επιθέσεων θα έχουν μειωθεί κατά 80%.
Φωτό: ECPAD /SCH NICOLAS NELSON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ