
Η ατμοσφαιρική ρύπανση από τον ναυτιλιακό κλάδο έχει αυξηθεί ραγδαία την τελευταία δεκαετία λόγω της αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου και καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών προέρχεται από τη διεθνή ναυτιλία, η μείωσή τους δεν περιλαμβάνεται στους στόχους που θέτει ξεχωριστά το κάθε κράτος.
Παρ’ όλα αυτά, το Ηνωμένο Βασίλειο πρόσφατα ανακοίνωσε πως πρόκειται να συμπεριλάβει τη διεθνή ναυτιλία στους νέους του στόχους μείωσης των εκπομπών, καθώς, στην περίπτωση που δεν ληφθούν μέτρα από τα κράτη, η ναυτιλία θα μπορούσε να ευθύνεται για το 20% των παγκόσμιων εκπομπών έως το 2050, σε σύγκριση με το 3% που ισχύει σήμερα.
Στην τελευταία του έκθεση με τίτλο «Accelerating Decarbonisation in Shipping: A No Regrets Approach Using Wind Power», το Ίδρυμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Ηνωμένου Βασιλείου καλεί την κυβέρνηση να υποστηρίξει την ανάπτυξη ενός δοκιμαστικού πλοίου στο οποίο θα εγκατασταθούν ιστία, προκειμένου να βοηθήσει του πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές να κατανοήσουν το πώς η αιολική ενέργεια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μέσο πρόωσης εμπορικών πλοίων.
Το Ίδρυμα υποστήριξε πρόσφατα μια μελέτη σκοπιμότητας που διεξήχθη από τη Smart Green Shipping, η οποία έδειξε πως η εγκατάσταση ιστίων σε ένα πλοίο θα μπορούσε να αποφέρει μείωση των εκπομπών έως και κατά 30% σε κατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες. Επιπλέον, το Ίδρυμα θεωρεί πως η μείωση των ταχυτήτων πλεύσης αλλά και η συνδυαστική χρήση εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας θα μπορούσαν να αποτελέσουν πιθανές λύσεις για τη μείωση των εκπομπών του κλάδου.
Φωτό: www.imeche.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων ανάμεσα στη Nippon Steel και την αμερικανική κυβέρνηση, η ιαπωνική χαλυβουργία ολοκλήρωσε την εξαγορά της US Steel. Σύμφωνα με…
«Εάν προκύψει κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ – που είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο – θα επηρεάσει όλη την παγκόσμια οικονομία, όχι μόνο την…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Την ακύρωση δύο παραγγελιών για παγοθραυστικά από τη ρωσική Zvezda αξίας $3,54 δισ. ανακοίνωσε ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος Samsung Heavy Industries. Το ναυπηγείο Zvezda…
Η Caterpillar παρουσίασε τον νέο CAT C32B Commercial, εκκινώντας μια νέα εποχή στην κατηγορία των επαγγελματικών ναυτικών κινητήρων. Στόχος του νέου C32B είναι να…
Η ναυτιλιακή εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk ανακοίνωσε σήμερα ότι σταματά προσωρινά τον ελλιμενισμό των πλοίων της στο ισραηλινό λιμάνι της Χάιφα εν μέσω έντασης…
Στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους έως 250 εκατ. ευρώ, με ελάχιστο ποσό τα 200 εκατ. ευρώ και διάρκεια επτά ετών προχωράει η Aegean.…
Σημαντικές αλλαγές έρχονται για την τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), καθώς η παγκόσμια κοινότητα ενισχύει τις προσπάθειές της για την αντιμετώπιση της κλιματικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ