
H ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην αγορά ξηρού φορτίου οδηγεί σε «ασυνήθεις» μεταφορές εμπορευμάτων, σημειώνει δημοσίευμα του Bloomberg.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ξύλα από την Ουρουγουάη και σιτηρά από τη Βραζιλία φορτώνονται σε Capesizes τα οποία κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά iron ore και άνθρακα, αναφέρει το S&P Global Platts. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. John Wobensmith, CEO της Genco Shipping & Trading Ltd., τονίζει στο Bloomberg ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί δείγμα της σφιχτής αγοράς στα dry, κάτι που, όπως εκτιμά, θα συνεχιστεί.
Υπό κανονικές συνθήκες, σιτηρά και προϊόντα ξυλείας μεταφέρονται με Panamaxes. Το γεγονός, ωστόσο, ότι οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλότεροι από αυτούς των Capesizes έχει ως αποτέλεσμα τα τελευταία να αναλαμβάνουν συχνά τη μεταφορά προϊόντων που υπό άλλες συνθήκες θα μεταφέρονταν με μικρότερα bulkers.
Από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ναύλοι για τα Capesizes αγγίζουν τα $18.000/ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Wobensmith.
Παράλληλα, οι παραγγελίες αντιστοιχούν στο 6,8% του συνολικού τονάζ, σε χαμηλά 15ετίας, σύμφωνα με την IHS Markit, καθώς οι πλοιοκτήτες μπροστά στην αβεβαιότητα των περιβαλλοντικών κανονισμών και των τεχνολογικών απαιτήσεων που επιφέρουν επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές επέκτασης του στόλου τους. Τέλος, τα πακέτα οικονομικής στήριξης από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου ενισχύουν τη ζήτηση, η οποία, σε συνδυασμό με την περιορισμένη αύξηση του στόλου, δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά των dry.
Φωτό: Scottslm/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ