
Ιδιαίτερα απαισιόδοξη για το μέλλον του πετρελαίου παρουσιάζεται η BP σε πρόσφατη έκθεσή της.
Ειδικότερα, η BP εκτιμά ότι η αδιάκοπη ανάπτυξη της ζήτησης για πετρέλαιο φτάνει στο τέλος της και προσθέτει ότι δύσκολα θα επιστρέψει στα επίπεδα της προ κορονοϊού εποχής. Ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο του ενεργειακού κολοσσού, η ζήτηση θα παραμένει «καθηλωμένη» τις επόμενες δύο δεκαετίες, καθώς εισερχόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία η ενεργειακή μετάβαση δεν περιλαμβάνει τα ορυκτά καύσιμα στα σχέδιά της.
Αιρετικά αν μη τι άλλο τα ευρήματα της BP, δεδομένου ότι επικεφαλής άλλων ενεργειακών κολοσσών αλλά και αξιωματούχοι μεγάλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών κάνουν λόγο για ανάκαμψη της ζήτησης και τονίζουν με έμφαση ότι το πετρέλαιο αποτελεί το μοναδικό εμπόρευμα που θα μπορεί να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του διαρκώς αυξανόμενου πληθυσμού τα επόμενα έτη.
Η BP περιγράφει ένα εντελώς διαφορετικό ενεργειακό σκηνικό, εξ ου και η στροφή της στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η προσπάθεια ευθυγράμμισής της με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού.
Εξάλλου, μόλις έξι μήνες μετά την αλλαγή ηγεσίας στον βρετανικό κολοσσό, ο νέος CEO, Bernard Looney, τόνισε ότι η εταιρεία θα μειώσει την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά 40% την επόμενη δεκαετία. Βέβαια, η BP δεν αποτελεί το μόνο παράδειγμα εταιρείας που στρέφεται σε πιο βιώσιμες μορφές ενέργειας, καθώς η Shell, η Τοtal και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου επενδύουν σημαντικά κεφάλαια σε πράσινα projects.
H BP στην έκθεσή της έχει αναπτύξει τρία σενάρια για την εξέλιξη της ζήτησης πετρελαίου, τα οποία δεν αποτελούν προβλέψεις, αλλά καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος ενδεχόμενων και πιθανών αποτελεσμάτων τα επόμενα τριάντα έτη. Είναι, τέλος, χαρακτηριστικό ότι σε δύο από αυτά τονίζεται ότι, μετά την κρίση της πανδημίας, δύσκολα θα επέλθει η επιθυμητή ανάκαμψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ