
Ιδιαίτερα απαισιόδοξη για το μέλλον του πετρελαίου παρουσιάζεται η BP σε πρόσφατη έκθεσή της.
Ειδικότερα, η BP εκτιμά ότι η αδιάκοπη ανάπτυξη της ζήτησης για πετρέλαιο φτάνει στο τέλος της και προσθέτει ότι δύσκολα θα επιστρέψει στα επίπεδα της προ κορονοϊού εποχής. Ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο του ενεργειακού κολοσσού, η ζήτηση θα παραμένει «καθηλωμένη» τις επόμενες δύο δεκαετίες, καθώς εισερχόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία η ενεργειακή μετάβαση δεν περιλαμβάνει τα ορυκτά καύσιμα στα σχέδιά της.
Αιρετικά αν μη τι άλλο τα ευρήματα της BP, δεδομένου ότι επικεφαλής άλλων ενεργειακών κολοσσών αλλά και αξιωματούχοι μεγάλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών κάνουν λόγο για ανάκαμψη της ζήτησης και τονίζουν με έμφαση ότι το πετρέλαιο αποτελεί το μοναδικό εμπόρευμα που θα μπορεί να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του διαρκώς αυξανόμενου πληθυσμού τα επόμενα έτη.
Η BP περιγράφει ένα εντελώς διαφορετικό ενεργειακό σκηνικό, εξ ου και η στροφή της στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η προσπάθεια ευθυγράμμισής της με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού.
Εξάλλου, μόλις έξι μήνες μετά την αλλαγή ηγεσίας στον βρετανικό κολοσσό, ο νέος CEO, Bernard Looney, τόνισε ότι η εταιρεία θα μειώσει την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά 40% την επόμενη δεκαετία. Βέβαια, η BP δεν αποτελεί το μόνο παράδειγμα εταιρείας που στρέφεται σε πιο βιώσιμες μορφές ενέργειας, καθώς η Shell, η Τοtal και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου επενδύουν σημαντικά κεφάλαια σε πράσινα projects.
H BP στην έκθεσή της έχει αναπτύξει τρία σενάρια για την εξέλιξη της ζήτησης πετρελαίου, τα οποία δεν αποτελούν προβλέψεις, αλλά καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος ενδεχόμενων και πιθανών αποτελεσμάτων τα επόμενα τριάντα έτη. Είναι, τέλος, χαρακτηριστικό ότι σε δύο από αυτά τονίζεται ότι, μετά την κρίση της πανδημίας, δύσκολα θα επέλθει η επιθυμητή ανάκαμψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ