
Ιδιαίτερα απαισιόδοξη για το μέλλον του πετρελαίου παρουσιάζεται η BP σε πρόσφατη έκθεσή της.
Ειδικότερα, η BP εκτιμά ότι η αδιάκοπη ανάπτυξη της ζήτησης για πετρέλαιο φτάνει στο τέλος της και προσθέτει ότι δύσκολα θα επιστρέψει στα επίπεδα της προ κορονοϊού εποχής. Ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο του ενεργειακού κολοσσού, η ζήτηση θα παραμένει «καθηλωμένη» τις επόμενες δύο δεκαετίες, καθώς εισερχόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία η ενεργειακή μετάβαση δεν περιλαμβάνει τα ορυκτά καύσιμα στα σχέδιά της.
Αιρετικά αν μη τι άλλο τα ευρήματα της BP, δεδομένου ότι επικεφαλής άλλων ενεργειακών κολοσσών αλλά και αξιωματούχοι μεγάλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών κάνουν λόγο για ανάκαμψη της ζήτησης και τονίζουν με έμφαση ότι το πετρέλαιο αποτελεί το μοναδικό εμπόρευμα που θα μπορεί να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του διαρκώς αυξανόμενου πληθυσμού τα επόμενα έτη.
Η BP περιγράφει ένα εντελώς διαφορετικό ενεργειακό σκηνικό, εξ ου και η στροφή της στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η προσπάθεια ευθυγράμμισής της με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού.
Εξάλλου, μόλις έξι μήνες μετά την αλλαγή ηγεσίας στον βρετανικό κολοσσό, ο νέος CEO, Bernard Looney, τόνισε ότι η εταιρεία θα μειώσει την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά 40% την επόμενη δεκαετία. Βέβαια, η BP δεν αποτελεί το μόνο παράδειγμα εταιρείας που στρέφεται σε πιο βιώσιμες μορφές ενέργειας, καθώς η Shell, η Τοtal και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου επενδύουν σημαντικά κεφάλαια σε πράσινα projects.
H BP στην έκθεσή της έχει αναπτύξει τρία σενάρια για την εξέλιξη της ζήτησης πετρελαίου, τα οποία δεν αποτελούν προβλέψεις, αλλά καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος ενδεχόμενων και πιθανών αποτελεσμάτων τα επόμενα τριάντα έτη. Είναι, τέλος, χαρακτηριστικό ότι σε δύο από αυτά τονίζεται ότι, μετά την κρίση της πανδημίας, δύσκολα θα επέλθει η επιθυμητή ανάκαμψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ