
H ανάπτυξη του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου ευπαθών προϊόντων επιβραδύνθηκε το 2019, ωστόσο θα ξεπεράσει τις οδυνηρές συνέπειες της πανδημίας ταχύτερα σε σχέση με αυτή του διά θαλάσσης εμπορίου ξηρών φορτίων.
Τα παραπάνω εκτιμά o οίκος αναλύσεων Drewry στην έκθεση Reefer Shipping Annual Review and Forecast 2020/21, υπογραμμίζοντας την αντοχή και την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων κατά τη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Το 2019, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω πλοίων reefers ανήλθε σε όγκο στους 130,5 εκατ. τόνους, καταγράφοντας ανάπτυξη μόλις 1,7%. Η ισχνή αυτή αύξηση αποδίδεται στις μειωμένες αποστολές εσπεριδοειδών αλλά και κερασιών, νεκταρινιών, βερίκοκων και άλλων φρούτων, απόρροια των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην Ευρώπη και της ξηρασίας σε Νότια Αφρική και Χιλή, που έπληξαν τις καλλιέργειες.
H Drewry εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω πλοίων reefers θα αγγίξει τους 156 εκατ. τόνους έως το 2024, αντανακλώντας ετήσια αύξηση 3,7% τα επόμενα έτη, η οποία θα ξεπερνά την αντίστοιχη του θαλάσσιου εμπορίου ξηρών φορτίων.
Αναλυτές της Drewry σημειώνουν ότι οι κλιμακούμενες εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας αποτελούν απειλή για το θαλάσσιο εμπόριο, ωστόσο είναι πιθανό να παράσχουν στήριξη στο εμπόριο σε διαδρομές όπως αυτή μεταξύ της ανατολικής ακτής της Νότιας Αμερικής και της Ασίας.
Οι μπανάνες και τα ψάρια είναι τα εμπορεύματα που μεταφέρονται κυρίως με reefers από τη δυτική ακτή της Νότιας Αμερικής προς την Ευρώπη. Άλλωστε, το Εκουαδόρ κυριαρχεί παγκοσμίως στις εξαγωγές μπανάνας.
Φωτό: Thanasis Papazacharias/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ