
H ανάπτυξη του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου ευπαθών προϊόντων επιβραδύνθηκε το 2019, ωστόσο θα ξεπεράσει τις οδυνηρές συνέπειες της πανδημίας ταχύτερα σε σχέση με αυτή του διά θαλάσσης εμπορίου ξηρών φορτίων.
Τα παραπάνω εκτιμά o οίκος αναλύσεων Drewry στην έκθεση Reefer Shipping Annual Review and Forecast 2020/21, υπογραμμίζοντας την αντοχή και την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων κατά τη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Το 2019, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω πλοίων reefers ανήλθε σε όγκο στους 130,5 εκατ. τόνους, καταγράφοντας ανάπτυξη μόλις 1,7%. Η ισχνή αυτή αύξηση αποδίδεται στις μειωμένες αποστολές εσπεριδοειδών αλλά και κερασιών, νεκταρινιών, βερίκοκων και άλλων φρούτων, απόρροια των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην Ευρώπη και της ξηρασίας σε Νότια Αφρική και Χιλή, που έπληξαν τις καλλιέργειες.
H Drewry εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω πλοίων reefers θα αγγίξει τους 156 εκατ. τόνους έως το 2024, αντανακλώντας ετήσια αύξηση 3,7% τα επόμενα έτη, η οποία θα ξεπερνά την αντίστοιχη του θαλάσσιου εμπορίου ξηρών φορτίων.
Αναλυτές της Drewry σημειώνουν ότι οι κλιμακούμενες εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας αποτελούν απειλή για το θαλάσσιο εμπόριο, ωστόσο είναι πιθανό να παράσχουν στήριξη στο εμπόριο σε διαδρομές όπως αυτή μεταξύ της ανατολικής ακτής της Νότιας Αμερικής και της Ασίας.
Οι μπανάνες και τα ψάρια είναι τα εμπορεύματα που μεταφέρονται κυρίως με reefers από τη δυτική ακτή της Νότιας Αμερικής προς την Ευρώπη. Άλλωστε, το Εκουαδόρ κυριαρχεί παγκοσμίως στις εξαγωγές μπανάνας.
Φωτό: Thanasis Papazacharias/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ