
H ανάπτυξη του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου ευπαθών προϊόντων επιβραδύνθηκε το 2019, ωστόσο θα ξεπεράσει τις οδυνηρές συνέπειες της πανδημίας ταχύτερα σε σχέση με αυτή του διά θαλάσσης εμπορίου ξηρών φορτίων.
Τα παραπάνω εκτιμά o οίκος αναλύσεων Drewry στην έκθεση Reefer Shipping Annual Review and Forecast 2020/21, υπογραμμίζοντας την αντοχή και την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων κατά τη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Το 2019, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω πλοίων reefers ανήλθε σε όγκο στους 130,5 εκατ. τόνους, καταγράφοντας ανάπτυξη μόλις 1,7%. Η ισχνή αυτή αύξηση αποδίδεται στις μειωμένες αποστολές εσπεριδοειδών αλλά και κερασιών, νεκταρινιών, βερίκοκων και άλλων φρούτων, απόρροια των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην Ευρώπη και της ξηρασίας σε Νότια Αφρική και Χιλή, που έπληξαν τις καλλιέργειες.
H Drewry εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω πλοίων reefers θα αγγίξει τους 156 εκατ. τόνους έως το 2024, αντανακλώντας ετήσια αύξηση 3,7% τα επόμενα έτη, η οποία θα ξεπερνά την αντίστοιχη του θαλάσσιου εμπορίου ξηρών φορτίων.
Αναλυτές της Drewry σημειώνουν ότι οι κλιμακούμενες εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας αποτελούν απειλή για το θαλάσσιο εμπόριο, ωστόσο είναι πιθανό να παράσχουν στήριξη στο εμπόριο σε διαδρομές όπως αυτή μεταξύ της ανατολικής ακτής της Νότιας Αμερικής και της Ασίας.
Οι μπανάνες και τα ψάρια είναι τα εμπορεύματα που μεταφέρονται κυρίως με reefers από τη δυτική ακτή της Νότιας Αμερικής προς την Ευρώπη. Άλλωστε, το Εκουαδόρ κυριαρχεί παγκοσμίως στις εξαγωγές μπανάνας.
Φωτό: Thanasis Papazacharias/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ