
Tα καύσιμα μηδενικών εκπομπών και οι νέες τεχνολογίες αποτελούν βασική και άμεση προτεραιότητα, προκειμένου η ναυτιλία να εξαλείψει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Η συμμαχία με τίτλο «Getting to Zero Coalition», η οποία έθεσε τον στόχο ανάπτυξης πλοίων μηδενικών εκπομπών για πρώτη φορά το 2019, επιχειρεί να αναγνωρίσει και να σκιαγραφήσει τα παγκόσμια projects, τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη του εν λόγω στόχου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Global Maritime Forum, πολλές είναι οι πρωτοβουλίες που αυτή τη στιγμή βρίσκονται προ των πυλών, με τον επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας του Global Maritime Forum, Kasper Søgaard, να δηλώνει πως η υλοποίηση αυτών είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών εκπομπών. «Αποτελούν απόδειξη ότι ήδη σημειώνεται πρόοδος και δείχνουν την κατεύθυνση για ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Μέχρι στιγμής, 66 projects βρίσκονται σε εξέλιξη για λογαριασμό της «Getting to Zero Coalition». Τα περισσότερα από αυτά λαμβάνουν χώρα στην Ευρώπη, ενώ η Ασία έρχεται δεύτερη σε αριθμό. Η πλειονότητα των εν λόγω projects θα υλοποιηθεί υπό πραγματικές συνθήκες, γεγονός που θα προσθέσει μεγαλύτερη αξιοπιστία στα ευρήματά τους.
Κύριο σημείο ενδιαφέροντος για πολλά από τα 66 projects είναι η ανάπτυξη τεχνολογιών, καθώς και η έρευνα σχετικά με νέα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών εκπομπών. Ο κ. Søgaard πρόσθεσε ότι το υδρογόνο αποτελεί κύρια πηγή ενδιαφέροντος, καθώς αποτελεί βασική πρώτη ύλη για τη δημιουργία καυσίμων αμμωνίας και μεθανόλης. Ακόμη, τόνισε πως η πραγματική πρόκληση δεν έγκειται στην ύπαρξη των τεχνικών δυνατοτήτων για την υλοποίηση του στόχου, αλλά στην καθιέρωση των νέων καυσίμων μηδενικών εκπομπών ως πιο ανταγωνιστικών σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.
Φωτό: Stephen Morrison/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ