
Tα καύσιμα μηδενικών εκπομπών και οι νέες τεχνολογίες αποτελούν βασική και άμεση προτεραιότητα, προκειμένου η ναυτιλία να εξαλείψει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Η συμμαχία με τίτλο «Getting to Zero Coalition», η οποία έθεσε τον στόχο ανάπτυξης πλοίων μηδενικών εκπομπών για πρώτη φορά το 2019, επιχειρεί να αναγνωρίσει και να σκιαγραφήσει τα παγκόσμια projects, τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη του εν λόγω στόχου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Global Maritime Forum, πολλές είναι οι πρωτοβουλίες που αυτή τη στιγμή βρίσκονται προ των πυλών, με τον επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας του Global Maritime Forum, Kasper Søgaard, να δηλώνει πως η υλοποίηση αυτών είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών εκπομπών. «Αποτελούν απόδειξη ότι ήδη σημειώνεται πρόοδος και δείχνουν την κατεύθυνση για ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Μέχρι στιγμής, 66 projects βρίσκονται σε εξέλιξη για λογαριασμό της «Getting to Zero Coalition». Τα περισσότερα από αυτά λαμβάνουν χώρα στην Ευρώπη, ενώ η Ασία έρχεται δεύτερη σε αριθμό. Η πλειονότητα των εν λόγω projects θα υλοποιηθεί υπό πραγματικές συνθήκες, γεγονός που θα προσθέσει μεγαλύτερη αξιοπιστία στα ευρήματά τους.
Κύριο σημείο ενδιαφέροντος για πολλά από τα 66 projects είναι η ανάπτυξη τεχνολογιών, καθώς και η έρευνα σχετικά με νέα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών εκπομπών. Ο κ. Søgaard πρόσθεσε ότι το υδρογόνο αποτελεί κύρια πηγή ενδιαφέροντος, καθώς αποτελεί βασική πρώτη ύλη για τη δημιουργία καυσίμων αμμωνίας και μεθανόλης. Ακόμη, τόνισε πως η πραγματική πρόκληση δεν έγκειται στην ύπαρξη των τεχνικών δυνατοτήτων για την υλοποίηση του στόχου, αλλά στην καθιέρωση των νέων καυσίμων μηδενικών εκπομπών ως πιο ανταγωνιστικών σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.
Φωτό: Stephen Morrison/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ