
Tα καύσιμα μηδενικών εκπομπών και οι νέες τεχνολογίες αποτελούν βασική και άμεση προτεραιότητα, προκειμένου η ναυτιλία να εξαλείψει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Η συμμαχία με τίτλο «Getting to Zero Coalition», η οποία έθεσε τον στόχο ανάπτυξης πλοίων μηδενικών εκπομπών για πρώτη φορά το 2019, επιχειρεί να αναγνωρίσει και να σκιαγραφήσει τα παγκόσμια projects, τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη του εν λόγω στόχου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Global Maritime Forum, πολλές είναι οι πρωτοβουλίες που αυτή τη στιγμή βρίσκονται προ των πυλών, με τον επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας του Global Maritime Forum, Kasper Søgaard, να δηλώνει πως η υλοποίηση αυτών είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάβαση σε μια ναυτιλία μηδενικών εκπομπών. «Αποτελούν απόδειξη ότι ήδη σημειώνεται πρόοδος και δείχνουν την κατεύθυνση για ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Μέχρι στιγμής, 66 projects βρίσκονται σε εξέλιξη για λογαριασμό της «Getting to Zero Coalition». Τα περισσότερα από αυτά λαμβάνουν χώρα στην Ευρώπη, ενώ η Ασία έρχεται δεύτερη σε αριθμό. Η πλειονότητα των εν λόγω projects θα υλοποιηθεί υπό πραγματικές συνθήκες, γεγονός που θα προσθέσει μεγαλύτερη αξιοπιστία στα ευρήματά τους.
Κύριο σημείο ενδιαφέροντος για πολλά από τα 66 projects είναι η ανάπτυξη τεχνολογιών, καθώς και η έρευνα σχετικά με νέα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών εκπομπών. Ο κ. Søgaard πρόσθεσε ότι το υδρογόνο αποτελεί κύρια πηγή ενδιαφέροντος, καθώς αποτελεί βασική πρώτη ύλη για τη δημιουργία καυσίμων αμμωνίας και μεθανόλης. Ακόμη, τόνισε πως η πραγματική πρόκληση δεν έγκειται στην ύπαρξη των τεχνικών δυνατοτήτων για την υλοποίηση του στόχου, αλλά στην καθιέρωση των νέων καυσίμων μηδενικών εκπομπών ως πιο ανταγωνιστικών σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.
Φωτό: Stephen Morrison/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Η Ελλάδα, μέσα από στοχευμένες και συντονισμένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει καταστεί μείζων ενεργειακός κόμβος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εθνική και ευρωπαϊκή ενεργειακή διαφοροποίηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ