
Σύμφωνα με έκθεση των Ηνωμένων Εθνών, πολλά από τα ορυχεία εξόρυξης χρυσού, διαμαντιών και βωξίτη στον Αμαζόνιο της Βενεζουέλας είναι έρμαια εγκληματικών δραστηριοτήτων από συμμορίες. Η κυβέρνηση Μαδούρο έχει προβεί σε εντατικοποίηση και υποστήριξη των εξορύξεων μικρής κλίμακας ήδη από το 2016, προκειμένου να ενισχύσει την οικονομία της χώρας, η οποία βρίσκεται σε κρίση.
Οι συμμορίες αυτές πλέον δρουν στο μεγαλύτερο μέρος του Αμαζονίου, όπου υπάρχουν τα εν λόγω ορυχεία. Με βάση τα όσα αναφέρει η έκθεση των Ηνωμένων Εθνών, οι δράστες προβαίνουν σε απάνθρωπες, βίαιες και θανατηφόρες πρακτικές κατά των εργαζομένων στα ορυχεία.
Η κατά τα φαινόμενα επαρκής παρουσία του στρατού της Βενεζουέλας δεν μοιάζει να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τις εν λόγω συμμορίες. Μάλιστα, σύμφωνα με καταγγελίες, υψηλόβαθμα στελέχη του στρατού της Βενεζουέλας φέρεται να έχουν χρηματιστεί για να παραβλέπουν τις εγκληματικές αυτές ενέργειες. Ως εκ τούτου, οι συμμορίες μπορούν ανενόχλητες να εκμεταλλεύονται εργαζομένους, οι οποίοι αναγκάζονται να εργάζονται σε επικίνδυνα ορυχεία ακόμα και για δώδεκα ώρες.
Αναφερόμενη σε μια περιοχή γνωστή ως Orinoco Mining Arc (AMO), η έκθεση των Ηνωμένων Εθνών αναφέρει ότι «μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων εξόρυξης εντός και εκτός του AMO ελέγχεται από οργανωμένες εγκληματικές ομάδες ή ένοπλα κακοποιά στοιχεία». Τα στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών κάνουν λόγο για 150 καταγεγραμμένους θανάτους στα ορυχεία του Αμαζονίου κατά την περίοδο 2016-2020. Σύμφωνα με μαρτυρίες, οι εγκληματίες χρησιμοποιούν τα παλιά ορυχεία της περιοχής για τις απάνθρωπες δραστηριότητές τους, μέχρι και για την ταφή των εργατών.
Μέσω της έκθεσης, τα Ηνωμένα Έθνη έκαναν έκκληση προς την κυβέρνηση Μαδούρο να επαναφέρει την τάξη στα ορυχεία του Αμαζονίου και να διασφαλίσει ότι οι συνθήκες εργασίας συμμορφώνονται με αυτές που προβλέπει ο νόμος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ