Δεξαμενόπλοια: Ποιος ο αντίκτυπος νέων πιθανών αμερικανικών κυρώσεων

Δεξαμενόπλοια: Ποιος ο αντίκτυπος νέων πιθανών αμερικανικών κυρώσεων

513
Δεξαμενόπλοια: Ποιος ο αντίκτυπος νέων πιθανών αμερικανικών κυρώσεων

Η κυβέρνηση Τραμπ σχεδιάζει να επιβάλει κυρώσεις σε επιπλέον 50 δεξαμενόπλοια, αυξάνοντας έτσι τη μακρά λίστα των πλοίων στα οποία ισχύουν αμερικανικές κυρώσεις. Με την έξοδο από την αγορά ενός τέτοιου αριθμού δεξαμενόπλοιων, οι ναύλοι φυσιολογικά θα αυξηθούν, σημειώνει σε πρόσφατο άρθρο του το Bloomberg.

Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ αναμένεται να αυξήσει τις πιέσεις του για τον περιορισμό των εμπορικών συναλλαγών Ιράν-Βενεζουέλας. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του Office of Foreign Assets Control (ΟFAC) του αμερικανικού υπουργείου, περίπου 130 πλοία μεταφοράς πετρελαίου και καυσίμων υπόκεινται σε κυρώσεις, όταν πέρυσι ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνούσε τα ογδόντα.

Από την πλευρά του, ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, τόνισε στο Bloomberg ότι η αύξηση του αριθμού των δεξαμενόπλοιων υπό αμερικανικές κυρώσεις μπορεί να μην είναι αρκετή για την εκτόξευση της ναυλαγοράς, δεδομένης της ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ελέω πανδημίας.

Η εστίαση της Ουάσιγκτον στις κυρώσεις στη ναυτιλία είναι πιθανό να συνεχιστεί και μετά τις αμερικανικές εκλογές, εκτιμά ο πρώην αναπληρωτής διευθυντής της πολιτικής κυρώσεων του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ και ανώτερος αντιπρόεδρος του Albright Stonebridge Group.

Υπενθυμίζεται ότι, στα τέλη του περασμένου έτους, η αμερικανική κυβέρνηση επέβαλε κυρώσεις σε πλοία της Cosco, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος μεταφοράς πετρελαίου από τις ΗΠΑ στην Κίνα να ξεπερνά τα $20 εκατ. Βέβαια, στην παρούσα φάση, παράγοντας Χ είναι η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου, τονίζουν αναλυτές και κύκλοι της αγοράς. Μια μείωση των πλοίων που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση πετρελαίου θα μπορούσε να αντισταθμίσει μια ραγδαία αύξηση του κόστους διά θαλάσσης μεταφοράς (ναύλοι) υγρών φορτίων, καταλήγουν.

Φωτό: Dimitris Panagiotaras/Unsplash