
Τα μέλη του OPEC κατέστησαν σαφές ότι οι περαιτέρω περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου είναι εφήμερες και δεν θα διαρκέσουν πολύ. Παρ’ όλα αυτά, αποφάσισαν να επεκτείνουν την πρώτη φάση των περικοπών έως και τα τέλη του Ιουλίου, για όλες τις χώρες-μέλη, με εξαίρεση το Μεξικό, το οποίο αποφάσισε να συνεχίσει με τους όρους της αρχικής συμφωνίας.
Η Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν προβεί σε μειώσεις της παραγωγής πετρελαίου πέραν των συμφωνηθέντων ορίων, με τις συνολικές τους περικοπές να φτάνουν μέχρι και τα 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, οι επιπλέον περικοπές δεν αναμένεται να συνεχιστούν και τον Ιούλιο, καθώς τόσο η Ρωσία όσο και η Σαουδική Αραβία δείχνουν πεπεισμένες ότι η κατάσταση στις διεθνείς αγορές πετρελαίου θα είναι πιο ισορροπημένη τον επόμενο μήνα.
Όσον αφορά το Μεξικό, οι στόχοι σχετικά με τις μειώσεις στην παραγωγή έχουν επιτευχθεί μέχρι στιγμής, καθώς η χώρα έχει μειώσει την παραγωγή πετρελαίου κατά 100.000 βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, διαφαίνεται πως η χώρα δεν θα μπορέσει να συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς περικοπών για πολύ ακόμα, καθώς η οικονομία της έχει δεχτεί μεγάλες πιέσεις.
Ενδεικτικά, η παραγωγή της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Pemex του Μεξικού έφτασε μόλις τα 1,53 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Μάιο, περίπου 123.000 βαρέλια λιγότερα από τα 100.000 που προβλέπει η συμφωνία του OPEC+. Παράλληλα, η κυβέρνηση της χώρας ζήτησε από την Παγκόσμια Τράπεζα οικονομική ενίσχυση 1 δισ. δολαρίων ΗΠΑ στα μέσα Μαΐου για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19. Η οικονομική ενίσχυση εγκρίθηκε στα τέλη Μαΐου.
Πέραν όλων των άλλων, η Campeche, μία από τις σημαντικότερες περιοχές εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου του Μεξικού, επλήγη από την τροπική καταιγίδα Cristobal, η οποία οδήγησε σε πρόωρο κλείσιμο των λιμανιών τον Ιούνιο.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ