
Τα μέλη του OPEC κατέστησαν σαφές ότι οι περαιτέρω περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου είναι εφήμερες και δεν θα διαρκέσουν πολύ. Παρ’ όλα αυτά, αποφάσισαν να επεκτείνουν την πρώτη φάση των περικοπών έως και τα τέλη του Ιουλίου, για όλες τις χώρες-μέλη, με εξαίρεση το Μεξικό, το οποίο αποφάσισε να συνεχίσει με τους όρους της αρχικής συμφωνίας.
Η Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν προβεί σε μειώσεις της παραγωγής πετρελαίου πέραν των συμφωνηθέντων ορίων, με τις συνολικές τους περικοπές να φτάνουν μέχρι και τα 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, οι επιπλέον περικοπές δεν αναμένεται να συνεχιστούν και τον Ιούλιο, καθώς τόσο η Ρωσία όσο και η Σαουδική Αραβία δείχνουν πεπεισμένες ότι η κατάσταση στις διεθνείς αγορές πετρελαίου θα είναι πιο ισορροπημένη τον επόμενο μήνα.
Όσον αφορά το Μεξικό, οι στόχοι σχετικά με τις μειώσεις στην παραγωγή έχουν επιτευχθεί μέχρι στιγμής, καθώς η χώρα έχει μειώσει την παραγωγή πετρελαίου κατά 100.000 βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, διαφαίνεται πως η χώρα δεν θα μπορέσει να συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς περικοπών για πολύ ακόμα, καθώς η οικονομία της έχει δεχτεί μεγάλες πιέσεις.
Ενδεικτικά, η παραγωγή της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Pemex του Μεξικού έφτασε μόλις τα 1,53 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Μάιο, περίπου 123.000 βαρέλια λιγότερα από τα 100.000 που προβλέπει η συμφωνία του OPEC+. Παράλληλα, η κυβέρνηση της χώρας ζήτησε από την Παγκόσμια Τράπεζα οικονομική ενίσχυση 1 δισ. δολαρίων ΗΠΑ στα μέσα Μαΐου για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19. Η οικονομική ενίσχυση εγκρίθηκε στα τέλη Μαΐου.
Πέραν όλων των άλλων, η Campeche, μία από τις σημαντικότερες περιοχές εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου του Μεξικού, επλήγη από την τροπική καταιγίδα Cristobal, η οποία οδήγησε σε πρόωρο κλείσιμο των λιμανιών τον Ιούνιο.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ