
Τα μέλη του OPEC κατέστησαν σαφές ότι οι περαιτέρω περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου είναι εφήμερες και δεν θα διαρκέσουν πολύ. Παρ’ όλα αυτά, αποφάσισαν να επεκτείνουν την πρώτη φάση των περικοπών έως και τα τέλη του Ιουλίου, για όλες τις χώρες-μέλη, με εξαίρεση το Μεξικό, το οποίο αποφάσισε να συνεχίσει με τους όρους της αρχικής συμφωνίας.
Η Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν προβεί σε μειώσεις της παραγωγής πετρελαίου πέραν των συμφωνηθέντων ορίων, με τις συνολικές τους περικοπές να φτάνουν μέχρι και τα 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, οι επιπλέον περικοπές δεν αναμένεται να συνεχιστούν και τον Ιούλιο, καθώς τόσο η Ρωσία όσο και η Σαουδική Αραβία δείχνουν πεπεισμένες ότι η κατάσταση στις διεθνείς αγορές πετρελαίου θα είναι πιο ισορροπημένη τον επόμενο μήνα.
Όσον αφορά το Μεξικό, οι στόχοι σχετικά με τις μειώσεις στην παραγωγή έχουν επιτευχθεί μέχρι στιγμής, καθώς η χώρα έχει μειώσει την παραγωγή πετρελαίου κατά 100.000 βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, διαφαίνεται πως η χώρα δεν θα μπορέσει να συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς περικοπών για πολύ ακόμα, καθώς η οικονομία της έχει δεχτεί μεγάλες πιέσεις.
Ενδεικτικά, η παραγωγή της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Pemex του Μεξικού έφτασε μόλις τα 1,53 εκατ. βαρέλια την ημέρα τον Μάιο, περίπου 123.000 βαρέλια λιγότερα από τα 100.000 που προβλέπει η συμφωνία του OPEC+. Παράλληλα, η κυβέρνηση της χώρας ζήτησε από την Παγκόσμια Τράπεζα οικονομική ενίσχυση 1 δισ. δολαρίων ΗΠΑ στα μέσα Μαΐου για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19. Η οικονομική ενίσχυση εγκρίθηκε στα τέλη Μαΐου.
Πέραν όλων των άλλων, η Campeche, μία από τις σημαντικότερες περιοχές εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου του Μεξικού, επλήγη από την τροπική καταιγίδα Cristobal, η οποία οδήγησε σε πρόωρο κλείσιμο των λιμανιών τον Ιούνιο.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Σε ρότα ανανέωσης και ενίσχυσης του στόλου της βρίσκεται η Tsakos Enegry Navigation. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε την τελετή παραλαβής και ονοματοδοσίας του «DR…
Ο RINA, εταιρεία επιθεώρησης, πιστοποίησης, ταξινόμησης πλοίων και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, ανακοίνωσε στην έκθεση Nor-Shipping τη χορήγηση Αρχικής Έγκρισης (Approval in Principle – AiP)…
Καθώς η παραγωγή χάλυβα της Κίνας επιβραδύνεται, οι διεθνείς παραγωγοί σιδηρομεταλλεύματος φαίνεται να «ποντάρουν» στην αναπτυσσόμενη ινδική χαλυβουργία, προσδοκώντας νέα ώθηση στην παγκόσμια αγορά.…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ χθες, Πέμπτη 5 Ιουνίου, εν μέσω έντασης μεταξύ των…
Παρότι οι παραγγελίες πλοίων έχουν «ρίξει» ρυθμούς το 2025, το orderbook των Ελλήνων πλοιοκτητών παραμένει εξαιρετικά ισχυρό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους Ωκεανούς, «μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την προστασία των ωκεανών, την προώθηση της γαλάζιας οικονομίας, και την ευημερία των ανθρώπων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ