
Το σκληρό «μπρα ντε φερ» ΗΠΑ και Ιράν και η επίδρασή του στο θαλάσσιο εμπόριο και στη ναυτιλία αποτέλεσαν αντικείμενο ανάλυσης της Drewry.
Στις 18 Μαρτίου 2020, η Ουάσιγκτον επέβαλε κυρώσεις κατά επτά οντοτήτων (συμπεριλαμβανομένων ναυτιλιακών και commodity traders από την Κίνα), κατηγορώντας τες για παράνομη αγορά, εμπορία και πώληση πετροχημικών προϊόντων από το Ιράν.
Κατά συνέπεια, οι εξαγωγές χημικών από το Ιράν θα συρρικνωθούν το 2020, καθώς η Κίνα και η Ινδία αποτελούν τους μεγαλύτερους εισαγωγείς τέτοιων προϊόντων από τη χώρα της Μέσης Ανατολής, εκτιμά ο οίκος Drewry. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2019 το 73% των ιρανικών εξαγωγών κατευθύνθηκε στην Κίνα και ένα 21% στην Ινδία.
Μάλιστα πέρυσι οι ιρανικές εξαγωγές μειώθηκαν κατά 28% ή 2 εκατ. τόνους σε σχέση με το 2018, καθώς τον Νοέμβριο του 2018 η Ουάσιγκτον επέβαλε κυρώσεις στην Τεχεράνη. Η μεθανόλη και η μονοαιθυλενογλυκόλη αποτέλεσαν το 2019 τη μερίδα του λέοντος των ιρανικών εξαγωγών, αντιπροσωπεύοντας το 77% και το 11% αντίστοιχα.
Παρά το γεγονός ότι οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για οικονομική επιβράδυνση της Κίνας το 2020, η Drewry εκτιμά ότι οι τιμές πετρελαίου θα ανακάμψουν, πολλά projects υποδομών θα μπουν σε τελική ευθεία υλοποιησιμότητας και συνεπώς η ζήτηση για μεθανόλη θα πάρει την ανιούσα. Η Κίνα θα προτιμήσει να εισαγάγει μεθανόλη, καθώς το κόστος εισαγωγής είναι μικρότερο σε σχέση με το κόστος μεταφοράς από την ενδοχώρα στις παράκτιες περιοχές. Στην ανάλυσή της η Drewry εκτιμά ότι η Κίνα θα στραφεί και σε άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής μακροπρόθεσμα και συνεπώς ο όγκος εισαγωγών μεθανόλης από το Ιράν θα μειωθεί, δεδομένων των ισχυόντων δασμών.
Συνήθως οι ναύλοι για τη μεταφορά εμπορευμάτων από το Ιράν στην Κίνα είναι υψηλότεροι σε σύγκριση με το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από οποιαδήποτε χώρα της Μέσης Ανατολής στην Κίνα, καθώς ένας μικρός μόνο αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Οι εξαγωγές του Ιράν θα παρουσιαστούν μειωμένες το α΄ τρίμηνο του 2020 εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης και περιορισμών στις μετακινήσεις. Εν τω μεταξύ, η ζήτηση από την Κίνα αυξήθηκε τον Απρίλιο, αλλά εξακολουθεί να παραμένει αδύναμη, ενώ η ζήτηση από την Ινδία θα παραμείνει εξασθενημένη.
Tα chemical tankers που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά χημικών εμπορευμάτων από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα είναι μεταφορικής ικανότητας 19.000-45.000 dwt, με την Drewry να εκτιμά ότι οι ναύλοι για τα chemical tankers μεταφορικής ικανότητας 19.000-25.000 dwt θα υποχωρήσουν λόγω της ιστορικά χαμηλής ζήτησης το 2020.
Οι ιρανικές εξαγωγές θα φτάσουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα λόγω των αμερικανικών κυρώσεων και της αδυναμίας πολλών κινεζικών εταιρειών να εμπορευτούν με το Ιράν.
Φωτό: WikimediaImages/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ