
Το σκληρό «μπρα ντε φερ» ΗΠΑ και Ιράν και η επίδρασή του στο θαλάσσιο εμπόριο και στη ναυτιλία αποτέλεσαν αντικείμενο ανάλυσης της Drewry.
Στις 18 Μαρτίου 2020, η Ουάσιγκτον επέβαλε κυρώσεις κατά επτά οντοτήτων (συμπεριλαμβανομένων ναυτιλιακών και commodity traders από την Κίνα), κατηγορώντας τες για παράνομη αγορά, εμπορία και πώληση πετροχημικών προϊόντων από το Ιράν.
Κατά συνέπεια, οι εξαγωγές χημικών από το Ιράν θα συρρικνωθούν το 2020, καθώς η Κίνα και η Ινδία αποτελούν τους μεγαλύτερους εισαγωγείς τέτοιων προϊόντων από τη χώρα της Μέσης Ανατολής, εκτιμά ο οίκος Drewry. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2019 το 73% των ιρανικών εξαγωγών κατευθύνθηκε στην Κίνα και ένα 21% στην Ινδία.
Μάλιστα πέρυσι οι ιρανικές εξαγωγές μειώθηκαν κατά 28% ή 2 εκατ. τόνους σε σχέση με το 2018, καθώς τον Νοέμβριο του 2018 η Ουάσιγκτον επέβαλε κυρώσεις στην Τεχεράνη. Η μεθανόλη και η μονοαιθυλενογλυκόλη αποτέλεσαν το 2019 τη μερίδα του λέοντος των ιρανικών εξαγωγών, αντιπροσωπεύοντας το 77% και το 11% αντίστοιχα.
Παρά το γεγονός ότι οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για οικονομική επιβράδυνση της Κίνας το 2020, η Drewry εκτιμά ότι οι τιμές πετρελαίου θα ανακάμψουν, πολλά projects υποδομών θα μπουν σε τελική ευθεία υλοποιησιμότητας και συνεπώς η ζήτηση για μεθανόλη θα πάρει την ανιούσα. Η Κίνα θα προτιμήσει να εισαγάγει μεθανόλη, καθώς το κόστος εισαγωγής είναι μικρότερο σε σχέση με το κόστος μεταφοράς από την ενδοχώρα στις παράκτιες περιοχές. Στην ανάλυσή της η Drewry εκτιμά ότι η Κίνα θα στραφεί και σε άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής μακροπρόθεσμα και συνεπώς ο όγκος εισαγωγών μεθανόλης από το Ιράν θα μειωθεί, δεδομένων των ισχυόντων δασμών.
Συνήθως οι ναύλοι για τη μεταφορά εμπορευμάτων από το Ιράν στην Κίνα είναι υψηλότεροι σε σύγκριση με το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από οποιαδήποτε χώρα της Μέσης Ανατολής στην Κίνα, καθώς ένας μικρός μόνο αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Οι εξαγωγές του Ιράν θα παρουσιαστούν μειωμένες το α΄ τρίμηνο του 2020 εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης και περιορισμών στις μετακινήσεις. Εν τω μεταξύ, η ζήτηση από την Κίνα αυξήθηκε τον Απρίλιο, αλλά εξακολουθεί να παραμένει αδύναμη, ενώ η ζήτηση από την Ινδία θα παραμείνει εξασθενημένη.
Tα chemical tankers που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά χημικών εμπορευμάτων από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα είναι μεταφορικής ικανότητας 19.000-45.000 dwt, με την Drewry να εκτιμά ότι οι ναύλοι για τα chemical tankers μεταφορικής ικανότητας 19.000-25.000 dwt θα υποχωρήσουν λόγω της ιστορικά χαμηλής ζήτησης το 2020.
Οι ιρανικές εξαγωγές θα φτάσουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα λόγω των αμερικανικών κυρώσεων και της αδυναμίας πολλών κινεζικών εταιρειών να εμπορευτούν με το Ιράν.
Φωτό: WikimediaImages/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ