
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα του πρόσφατου τριμηνιαίου report αναφορικά με την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index, ο οποίος ουσιαστικά επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τις εμπειρίες και το επίπεδο ικανοποίησης των πληρωμάτων σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από κοινού από τη ναυτική ΜΚΟ «Mission to Seafarers» και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό «Shipowners’ Club». Το βασικό εύρημα από το report είναι ότι ο δείκτης συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική μεταβλητότητα, ενώ οι συμμετέχοντες στην έρευνα ναυτικοί ανέφεραν σημαντικές βελτιώσεις στη συνδεσιμότητα στα πλοία αλλά και ανησυχίες για τoν αυξημένο φόρτο εργασίας.
Συνολικά ο Seafarers Happiness Index υποχώρησε στο 6,13/10 από το 6,59/10 που κινούνταν το προηγούμενο τρίμηνο. Για όλους τους τύπους πλοίων, τρία ήταν τα βασικά ζητήματα που απασχόλησαν τους ναυτικούς το τρίμηνο έως τα τέλη του 2019: ο αυξημένος φόρτος εργασίας και τα άγχη που προκύπτουν από τους νέους κανονισμούς, η περιορισμένη πρόσβαση σε εγκαταστάσεις κοινωνικής πρόνοιας στην ξηρά και τα αυξημένα φαινόμενα ρατσισμού εν πλω.
Αναμφίβολα, η νομοθεσία του sulphur cap και ο αυξημένος αριθμός επιθεωρήσεων στα πλοία αλλά και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που αυτός συνεπάγεται δημιουργούν ένα επιπλέον άγχος στην καθημερινότητα των ναυτικών εν πλω.
Παράλληλα, το μέσο επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη του πληρώματος μειώθηκε στο 6,67 από το 7,28 του προηγούμενου τριμήνου. Στα θετικά είναι ότι το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών όσον αφορά τη διατήρηση της επαφής με τα αγαπημένα τους πρόσωπα αυξήθηκε. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα πληρώματα που έχουν φθηνή και καλής ποιότητας πρόσβαση στο διαδίκτυο και στις τηλεπικοινωνίες είναι μακράν πιο ευχαριστημένα στα πλοία. Επίσης μείωση κατέγραψε ο επιμέρους δείκτης σε ό,τι έχει να κάνει με τις ευκαιρίες συνεχούς εκπαίδευσης των ναυτικών (6,38 από 6,91) αλλά και με τις απολαβές (6,09 από 6,57).
Στα επιμέρους στοιχεία, η ικανοποίηση των ναυτικών που απασχολούνται στα κρουαζιερόπλοια συνέχισε να αυξάνεται στο 7 (6,3 το γ΄ τρίμηνο του 2019), με μεγάλη μερίδα εξ αυτών να υπογραμμίζει τη σημασία επαγγελματικής ανέλιξης στον εν λόγω κλάδο. Για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα bulk carriers, στα tankers και στα containerships, το επίπεδο ευτυχίας τους άγγιξε το 5,65, το 6,03 και το 6,23 αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι από φέτος στην εκπόνηση του report, για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τη ζωή εν πλω, θα συμμετέχει και η Wallem Group. Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, ο Frank Coles, επικεφαλής του ομίλου, ανέφερε ότι η Wallem επικεντρώνεται στην ποιοτική διαχείριση πλοίων, που από τη μεριά της απαιτεί ποιοτικά και ευτυχισμένα πληρώματα. Ο ίδιος κατέληξε ότι το report αποτελεί ένα καλό δείγμα για το πώς αντιλαμβάνονται οι ναυτικοί την καθημερινότητά τους εν πλω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ