
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα του πρόσφατου τριμηνιαίου report αναφορικά με την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index, ο οποίος ουσιαστικά επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τις εμπειρίες και το επίπεδο ικανοποίησης των πληρωμάτων σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από κοινού από τη ναυτική ΜΚΟ «Mission to Seafarers» και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό «Shipowners’ Club». Το βασικό εύρημα από το report είναι ότι ο δείκτης συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική μεταβλητότητα, ενώ οι συμμετέχοντες στην έρευνα ναυτικοί ανέφεραν σημαντικές βελτιώσεις στη συνδεσιμότητα στα πλοία αλλά και ανησυχίες για τoν αυξημένο φόρτο εργασίας.
Συνολικά ο Seafarers Happiness Index υποχώρησε στο 6,13/10 από το 6,59/10 που κινούνταν το προηγούμενο τρίμηνο. Για όλους τους τύπους πλοίων, τρία ήταν τα βασικά ζητήματα που απασχόλησαν τους ναυτικούς το τρίμηνο έως τα τέλη του 2019: ο αυξημένος φόρτος εργασίας και τα άγχη που προκύπτουν από τους νέους κανονισμούς, η περιορισμένη πρόσβαση σε εγκαταστάσεις κοινωνικής πρόνοιας στην ξηρά και τα αυξημένα φαινόμενα ρατσισμού εν πλω.
Αναμφίβολα, η νομοθεσία του sulphur cap και ο αυξημένος αριθμός επιθεωρήσεων στα πλοία αλλά και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που αυτός συνεπάγεται δημιουργούν ένα επιπλέον άγχος στην καθημερινότητα των ναυτικών εν πλω.
Παράλληλα, το μέσο επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη του πληρώματος μειώθηκε στο 6,67 από το 7,28 του προηγούμενου τριμήνου. Στα θετικά είναι ότι το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών όσον αφορά τη διατήρηση της επαφής με τα αγαπημένα τους πρόσωπα αυξήθηκε. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα πληρώματα που έχουν φθηνή και καλής ποιότητας πρόσβαση στο διαδίκτυο και στις τηλεπικοινωνίες είναι μακράν πιο ευχαριστημένα στα πλοία. Επίσης μείωση κατέγραψε ο επιμέρους δείκτης σε ό,τι έχει να κάνει με τις ευκαιρίες συνεχούς εκπαίδευσης των ναυτικών (6,38 από 6,91) αλλά και με τις απολαβές (6,09 από 6,57).
Στα επιμέρους στοιχεία, η ικανοποίηση των ναυτικών που απασχολούνται στα κρουαζιερόπλοια συνέχισε να αυξάνεται στο 7 (6,3 το γ΄ τρίμηνο του 2019), με μεγάλη μερίδα εξ αυτών να υπογραμμίζει τη σημασία επαγγελματικής ανέλιξης στον εν λόγω κλάδο. Για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα bulk carriers, στα tankers και στα containerships, το επίπεδο ευτυχίας τους άγγιξε το 5,65, το 6,03 και το 6,23 αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι από φέτος στην εκπόνηση του report, για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τη ζωή εν πλω, θα συμμετέχει και η Wallem Group. Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, ο Frank Coles, επικεφαλής του ομίλου, ανέφερε ότι η Wallem επικεντρώνεται στην ποιοτική διαχείριση πλοίων, που από τη μεριά της απαιτεί ποιοτικά και ευτυχισμένα πληρώματα. Ο ίδιος κατέληξε ότι το report αποτελεί ένα καλό δείγμα για το πώς αντιλαμβάνονται οι ναυτικοί την καθημερινότητά τους εν πλω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ