
Σύμφωνα με το Bloomberg, το Ιράν απαίτησε την πληρωμή ποσού ύψους $6 δις από τη Νότια Κορέα για παραδόσεις πετρελαίου που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Οι ίδιες πηγές, που αναφέρονται ως κυβερνητικές, σημειώνουν πως η Νότια Κορέα είχε καταθέσει τα κεφάλαια προς μεταφορά σε δύο μεγάλες τράπεζες της χώρας, αλλά πάγωσε η περαίωση της πληρωμής τους λόγω των αμερικανικών κυρώσεων.
Η Νότια Κορέα είναι ένας από τους οκτώ μεγαλύτερους εισαγωγείς πετρελαίου από το Ιράν, στους οποίους είχε χορηγηθεί για κάποιους μήνες waiver από τις ΗΠΑ, δηλαδή απαλλαγή από τις κυρώσεις, ώστε να προμηθεύονται αργό πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο, καλύπτοντας τις άμεσες ανάγκες τους, και παράλληλα να βρουν εναλλακτικούς προμηθευτές.
Οι Νοτιοκορεάτες συμμορφώθηκαν πλήρως με τις κυρώσεις, σε αντίθεση με την Κίνα, και παράλληλα αύξησαν τις εισαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με έκθεση του Reuters, τα στοιχεία δείχνουν πως οι εξαγωγές στη Νότια Κορέα από τις ΗΠΑ σημείωσαν άνοδο κατά 80% τον Νοέμβριο, φτάνοντας τα 380.000 βαρέλια ημερησίως.
Οι τελευταίες ειδήσεις αναφέρουν πως το θέμα αναμένεται να επιλυθεί, καθώς η Νότια Κορέα φέρεται να κάνει βήματα για μεταφορά των οφειλών της, σε συνεργασία πάντα με τις ΗΠΑ. Η ιρανική κεντρική τράπεζα, στην οποία είχαν επιβληθεί κυρώσεις τον Σεπτέμβριο, διατηρεί δικούς της λογαριασμούς στις νοτιοκορεατικές Woori Bank και Industrial Bank, όπου αναμένεται να επιλυθούν και οι όποιες οικονομικές εκκρεμότητες.
Φωτό: Gerholdt/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ